Instalovani TeXu ?

Jakub Mrázek mrazek at fi.muni.cz
Sat Dec 12 01:52:59 CET 1998

Petr Sojka wrote:
> systemy. Znam cetne pripady lidi (i napr. studentu informatiky),
> kteri instalaci proste (po ne zcela trivialnim usili) vzdali.

Ja jsem jednim ze studentu informatiky a take jsem se pokousel
instalovat TeX. Nejdrive jsem mel hodne starou verzi emTeXu pod DOS, ale
kdyz jsem zjistil, ze existuji win32 editory, zkusil jsem instalovat
nektere verze.
MikTeX : po asi trech pokusech jsem vzdal
TeXtelmExtel : asi na ctvrty pokus se mi povedlo vygenerovat format
csLaTeX, a po nekolika mnoha upravach promennych, cest apod se mi to
povedlo rozchodit. Hrubym odhadem jsem stravil nad touto instalaci a
dalsimi upravami minimalne 20 hodin.

Mozna je to zvlastni, ale cim dal tim vic se mi libi instalace typu
spustim ?.exe, zadam cestu, pripadne dalsi drobnosti (pridat do
Start,...) a kliknu na button a po chvili mam automaticky nainstalovano.
A v 99% program beha! Bez nutnosti dalsich uprav. A v posledni dobe me
docela nadchly programky, ktere maji nekde volbu 'upgrade', ktera
provede to, ze se podiva na internetu jestli uz ja nova verze a pripadne
nabidne moznost primeho upgradu (prakticky "one-click").
Toto uz opravdu od instalace TeXu ani neocekavam, ale pokud by se dal
instalovat TeX tak jednoduse jako vetsina Win programu, tak by si
pravdepodobne ziskal vetsi oblibu mezi temi, kteri az tak nerozumi OS.

Uff, jestli jste to docetli az sem, tak vas obdivuji - tim se take
omlouvam za delku prispevku.

Jen tak BTW: jsou nekde popsany rozdily a spaciality jednotlivych verzi
TeXu? Priznam se ze ja jsem zacatecnik v LaTeXu a absolutne nemam paru v
cem se jednotlive verze lisi.

JM