rozdelovani

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Tue Aug 11 13:47:33 CEST 1998

Jiri Hospodka pise:
>je nejaky zadrhel s rozdelovanim slov, obsahujicich pomlcku, napr.
>sledujeme-li ... ?
>I kdyz uvedu deleni do \hyphenation{sle-du-je-me-li},
[...]

Diskuse o deleni takovychto slov zde nedavno byla, pokud jste ji
nesledoval, podivejte se do archivu (pres http://www.cstug.cz)

Ve slove "sledujeme-li" zadna pomlcka neni. Myslim, ze TeXista by
mel vedet, jaky je rozdil mezi pomlckou "--",  spojovnikem "-"
a minusem $-$, kdyz uz TeX, narozdil od jinych radobydokonalych
programu, toto rozliseni umoznuje. Chce se mi verit, ze tazatel to vi,
jen se v rychlosti nepresne vyjadril. Zamena techto pojmu je vsak
jednim z nejvetsich soucasnych typografickych nesvaru, proto je
potreba na to upozornovat (viz tez hezky clanek ve starsim Zpravodaji
o "vrazde pomlcky").

Zminena deklarace \hyphenation je z pravopisneho hlediska chybna,
nebot kdyz uz je nutne delit slovo v miste spojovniku, je treba
spojovnik opakovat na zacatku dalsiho radku. Lepe je ale v tomto
miste nedelit. To uz ale opakuji obsah drivejsi diskuse.

S pozdravem
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938