Inteligentni "uriznuti" zahlavi

Pavel Hanak hanak at brailcom.cz
Tue Aug 25 23:59:44 CEST 1998

Dobry den,

chtel bych poprosit o radu zkusenejsi kolegy.

V plainTeXu si definuji styl kapitola, pricemz chci, aby se mi nazev
kapitoly objevoval i v zahlavi stran (krome uvodni strany kapitoly).
Pokud si definuji styl kapitola takto:

%% Definice nove kapitoly
\def\kapitola#1 \par{\vfill\break \global\advance\kapnum by1
  \xdef\kapmark{\hss\hbox{\fontzahlavi\the\kapnum.~#1}\hss}
  \headline={\global\headline={\kapmark}}
  \noindent{\fontkapitola #1}}

tak mi celkem vse bez problemu funguje. Pokud je ale nazev kapitoly
delsi nez 1 radek, chtel bych, aby se mi text v zahlavi "rozumne zkratil"
a pridal se vypustek.

Napriklad:

\kapitola{Toto je prevelice dlouhy nazev kapitoly, ktery se nevejde na
jeden radek}

by melo v zahlavi dat

              1. Toto je prevelice dlouhy nazev kapitoly...

Pro zkuseneho TeXistu to asi nebude problem, ale pro me to tak
jednoduche neni.

Dekuji za kazdou pomoc.

P.S.: Nejsem zatim do teto diskusni skupiny prihlasen, proto prosim o
odpoved i na mou privatni adresu. Dekuji.

S pozdravem

--
Pavel Hanak
Brailcom, o.p.s.