\underbrace a \overbrace

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Wed Apr 29 12:58:43 CEST 1998

On Wed, 29 Apr 1998, Ladislav Bitto wrote:

> \begin{equation}
> \overbrace{x+b+c-bg_1}^{23}\hspace{-10mm}
> \underbrace{\hspace{10mm}x+b+c-bg_1}_{3456}
> \end{equation}
>
>               Ladislav Bitto

Tento dotaz probehl na listu nekdy vloni, tehdy bez odezvy. Myslim, ze
reseni p. Bittoa je jednoduche a funkcni, je vsak v jedne drobnosti
nepekne: velikost 10mm uvedena pri \hspace je heuristicka konstanta, tu by
bylo vhodne nahradit presnou hodnotou zmerenim boxu, ktery zaujima
"spolecna" cast svorkovaneho vyrazu. Tedy text  "k < l < m" se vlozi do
boxu a misto ... \hspace{-10mm} ... je lepe psat \hspace{-\wd{box..}}, aby
svorky koncily presne v pozadovanych mistech. Navic zmenou vyrazu neni
nutne prepocitavat nejake absolutni miry, velikost boxu se zmeri
automaticky.

JR.