Dotaz na Description

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Wed Apr 29 10:29:57 CEST 1998

> Pri pouziti LaTeXu 2.09 (emTeX pro Dos) styl artc12 a nasledujici
> zdrojoveho textu (uryvek)
>
> \documentstyle[12pt]{artc}
> \large ....
> \begin{description}
> \item [nejake heslo] --- dalsi text
> \end{description}
>
> nastala tato situace:
>
> Pomlcka (ctvercikova) se interpretovala jako spojovnik bezprostredne
> nasledovany pomlckou pulctvercikovou, to jest jako "-" "--".
> Kdyz jsem vsunul pred pomlcku nejaky material (nemezerovy nebo
> \hspace{0mm} nebo tilda) nebo kdyz jsem odstranil styl 12pt,
> [...]

aj v starej verzii (to co mam ja) robi nieco, co by som necakal a to
nezavisle na pouzitom style a velkosti (napr: article, report, book):

-         vypise spojovnik (hrubsi nez --, lebo to je kreslena ciara), ok!
--        vypise dlhsiu pomlcku, ale tensiu, ok!
---       vypise este dlhsiu pomlcku, ale tensiu, ok!
----      ako --- a potom este prida spojovnik, ktory je hrubsi a navyse
          je  pod ---  (nieco ako ---_), toto by som necakal, ko!
  a takto to pokracuje, ze kazda tretia je necakana (7, 10, 13, 16....),
navyse aj medzi suvislou ciarou su male medzery (pri 600dpi a pri najvacsom
zvacseni to pekne vidiet aj na obrazovke).

Z tohoto usudzujem, ze to tak funguje a ked som potreboval spravnu dlhsiu
pomlcku, tak som jednoducho nepouzil 4,7,10,13...., alebo som to vyriesil
inac.

Zdravi
       Ladislav Bitto