divny vysledek

Josef Tkadlec tkadlec at math.feld.cvut.cz
Fri Apr 17 10:07:40 CEST 1998

arnost wrote:

> ten koeficient je
>
> 65536
>
> tedy
> to zaokrouhlovani zablbne uz tady:
>
> 65536 * 11.4
>
> pekne pouceni, na co si musi dat clovek na vsechno pozor
>
> arnost

Je to snad jeste o neco horsi, chyba vznikne i pri reprezentaci cisla
"11.4".
Zrovna tento tyden se mi stal jeste drastictejsi pripad - do sirky 18 cm
jsem chtel umistit sedm obrazku, kazdy o sirce 1000 jednotek (abych
pri zadavni na 3 platne cifry mohl pouzivat cela cisla). Po poskladani
vysledek uletel skoro o 1 cm (relativni chyba skoro 4 %).

Josef Tkadlec