Prekryv EPS obrazku

Z. Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Wed Apr 15 17:51:14 CEST 1998

On Wed, 15 Apr 1998, Antonin Strejc wrote:

> Jde o problem nadefinovani pruhledneho ("transparent") pozadi.
>
> 2. Pokud jde o *vektorovou* grafiku (napriklad obrazek z mp), je asi
> nejlepsi sloucit obrazky na urovni zdrojove aplikace, tedy pokud
> je dostupna. Jinak je mozne samozrejme pouzit mene dokonaly postup,
> tj. rozrastrovat to pomoci GS na dostatecne jemne bitmapy a dale
> postupovat dle bodu 1. Mozna me ale odbornici na PS opravi a pridaji
> navod na transparentni pozadi i pro vektorovou grafiku (umi to mp?),
> coz bych sam uvital.

Tento problem se tyka pouze operatoru image, ktery kresli prislusny
obdelnik, tedy i bilou. Proto je v PS definovan imagemask a rucni prepsani
neni narocne. Pokud by ovsem takovych obrazku bylo vice a pochazely ze
stejneho zdroje, pak bych si na to napsal skript v REXXu nebo v Perlu
(programy totiz do EPS nepisou image se svymi parametry primo, ale obvykle
pomoci svych maker). Vektorova grafika je jednodussi. Kresli se operatorem
stroke nebo fill a pozadi se tedy nekresli. Obrazky pak lze jednodusseji
skladat i prekryvat pres sebe. pokud jeden EPS nakresli pouze jednu caru
pomoci lineto a stroke a druhy EPS bude mit (nejlepe jinou barvou) na
stejnem miste plny kruh vykresleny pomoci fill, pak poradim tisku
prislusnych EPS rozhodnete, zda bude kruh preskrtnuty nebo zda se pod
kruhem cara schova.

PS: Perl funguje i v OS/2 a Windows NT (ale NT jsem jeste sam nezkousel).

> Mnoho zdaru
> Antonin Strejc

> Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938
> Czech Technical University in Prague                 Computing Centre
> Czech Republic                               Zikova 4, 166 35 Praha 6

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/