dvips

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Thu Apr 9 10:11:55 CEST 1998

> Tento "bug-report" jsem uz nekolikrat posilal Rokickemu a Berrymu.
> Odpovedel mi Sebastian Rahtz: pry skutecnost, ze fonty volane pres
> komentar %*Font nemohou byt virtualizovane je "feature" a nikoli "bug".

Dovolim si ke svemu komentari pripojit jeste jeden komentar.
Ona hlaska "! error while unpacking; more bits than required?" je vystupem
algoritmu na rozbalovani jednotlivych znaku z PK formatu. dvips pritom
postupuje takto:

- najde v %*Fonts: pokyn k zavedeni fontu cmr10
- zavede soubor cmr10.vf, ale uz se do nej nepodiva jako do *.vf
- pokusi se rozbalit PK format z nacteneho souboru cmr10.vf
- jde do kytek

Pokud to je "feature", pak ja jsem anglicka kralovna. Na druhe strane je
pravda, ze volne sireny software je vetsinou WITHOUT WARRANTY, takze pokud
se nam na nem neco nelibi, muzeme si stezovat akorat na lamparne na
hlavnim nadrazi. Prakticky jsem si to overil. Skutecne, Tom Rokicki
neodpovedel vubec, Karl Berry take ne. Jak jsem jiz zminil, Sebastian
Rahtz to oznacil jako vlastnost dvips.

Dalsi problem teprve nove verze dvips5.78 je ten, ze odmita konvenci
dokumentovanou pro starou verzi, ze v psfonts.map je mozne problematicky
font formatu pfb, na kterem si dvips pri desifrovani na jednotlive znaky
vylame zuby, zavest do vystupu bez zmeny (bez desifrovani).
Takovy font slo oznacit symbolem <<.  Pouzivam nektere fonty, ktere dvips
neumi desifrovat, ale zadny RIP s nimi nema problemy. U takovych fontu mam
v psfonts.map symbol <<. Nova verze je tedy pro me osobne totalne
nepouzitelna (parametr -j0 je pouze navrat ke starym casum).

Petr Olsak