LaTeX a hromadna korespondencia

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Thu Apr 9 08:23:17 CEST 1998

> Dobry den,
>
> chcel by som sa opytat, ci niekto nevie, ako jednoducho vygenerovat
> "hromadnu postu" pomocou LaTeXu. Moja predstava je taka, ze by som
> mal "databazovy subor" s obsahom napr.
>
> \meno{Milan Rakvicka} \adresa{Jablonova 3} \mesto{Praha}
> \meno{Jozef Mrkvicka} \adresa{Ceresnova 27} \mesto{Bratislava}
> atd.

riadky databazy by mali vypadat asi takto:

\def\meno{Milan Rakvicka} \def\adresa{Jablonova 3} \def\mesto{Praha}\dopis
\def\meno{Milan Ragbucka} \def\adresa{Orechova  5} \def\mesto{Zlin }\dopis
.
.
.

> a potom by som spustil preklad nejakeho LaTeXoveho "letter" suboru,
> ktorym by sa vygenerovalo tolko dopisov kolko treba a pouzili by sa
> informacie napriklad takto:
>
> Vazeny pan \meno,
> Viem, ze \mesto je pekne mesto, ale aj tak...

makro \dopis zadefinujeme na zaciatku suboru napr:

\begin{document}
\def\dopis{\newpage
 Vazeny pan \meno,
 Viem, ze \mesto je pekne mesto, ale aj tak...}

\input databaza
\end{document}

Ja som si na taketo veci vyrobil maly jednoduchy databazovy programecek, kde
naplnam jednotlive polozky (TeX-ovsky, LaTeX-ovsky) a potom z tej databazy
mozem jednoducho alebo "kolektivne" vyberat. Ja to vyuzivam na tlacenie
vizitiek, adries, zoznam literatury a rozne ine zoznamy.

Myslim si, ze bez zmien by sa dal pouzit
aj na Vas pripad.  V pripade zaujmu Vam ho rad poslem (potom by na konci
jednotlivych poloziek nemusel byt prikaz \dopis, lebo to uz by generoval ten
maly databazovy program a moze byt zakazdym iny). Ma aj taky dvojstrankovy
manual.

Zdravi
          Ladislav Bitto