dvips

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Wed Apr 8 11:26:38 CEST 1998

On Wed, 8 Apr 1998, Libor Hendrych wrote:

> Zdravim.
>
> Setkal jste se uz nekdo pri pouziti programu dvips32.exe (resp.
> dvips16.exe) dodavanem s instalaci emtexu s chybou:
>
>               ! error while unpacking; more bits than required?
>
> Poprve to nastalo pri konverzi textu s vlozenymi metapostovymi obrazky.
>
> Pokud by mi nekdo mohl poradit, kde (popr. jak) si obstarat jiny program
> dvips, byl bych mu vdecny.
>
> S pozdravem
> 			Hribek

Cituji z kapitoly "Zname chyby" v README.web2c-7.2:

dvips 5.78 obsahuje stejnou chybu, jako dvips 5.66a sireny ve web2c
7.0. Jde o to, ze nepredpoklada, ze by fonty vkladane povelem
%*Font: (takovy komentar vytvari METAPOST) mohly byt
virtualizovane. Proto pri METAPOSTovem obrazku, ktery cerpa z cm fontu
dojde k chybe: cm je totiz v CSTeXu virtualizovane a odkazuje na
csfonty. Cesta k naprave (zatim provizorni) je dvoji:
Bud nahradite text "%*Font: cmr.."  za text "%*Font: csr.." v kazdem
pouzitem eps souboru, nebo vyhodite z podstromu texmf/fonts/vf
cely adresar cm2cs.

Tento "bug-report" jsem uz nekolikrat posilal Rokickemu a Berrymu.
Odpovedel mi Sebastian Rahtz: pry skutecnost, ze fonty volane pres
komentar %*Font nemohou byt virtualizovane je "feature" a nikoli "bug".
Nesdilim s nim stejny nazor. Bylo by potreba, aby i ostatni uzivatele,
kteri nekdy videli hlasku  "error while unpacking; more bits than
required?" dali najevo, ze se jim to nelibi. Jen tak asi panove, kteri se
staraji o vyvoj dvips, prijdou na to, ze se nejedna o "feature", ale o
"bug". Cim vice uzivatelu si bude stezovat na adresach
    Tomas Rokicki <rokicki at cs.stanford.edu>
    Karl Berry <kb at mail.tug.org>
    Sebastian Rahtz <Sebastian.Rahtz at cl.cam.ac.uk>
tim lepe. Jine reseni zatim nevidim.