format A5

Z. Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Thu Apr 2 18:25:33 CEST 1998

On Thu, 2 Apr 1998, Cejka Rudolf wrote:

> [...]
> : na to kupovat levne veci...
>
> Je skutecne problem s laserovou tiskarnou, ktera rucne neumi nastavit
> velikost papiru? (A ne treba nekde jinde?) Jeste jsem ji sice nevidel,
> ale nemam ani trochu pocit, ze nekde mohou vznikat problemy. Pokud neumi
> rucni nastavovani, pak preci musi existovat PS prikaz, ktery zmenu
> provede. Nebo jsem naivni?
>
> A pokud takovy prikaz existuje, pak vidim tri moznosti nastaveni papiru:
>
> a) Specifikace prikazu v konfiguraci dvips, aby pri zvolenem papiru byl do
>    vystupu zarazen i spravny prikaz pro prepnuti papiru.

Jiste, takhle jsem to vyresil, ale chvili mi nebylo jasne, proc se
tiskarna neumi strefit na papir. chytrejsi tiskarna si zjisti sama, ze ma
v zasobniku papiry A4.

> b) Do tiskarny hned po zapnuti nechat protlacit kratky programek, ktery
>    vyskoci ze serverove smycky, zmeni velikost papiru a spusti novou
>    serverovou smycku s predelanou velikosti papiru.

EOF v postscriptu zrusi veskere nastaveni a ponecha systemovy default.

> c) Neni nahodou prave toto spolecne s font managementem jeden z hlavnich
>    ukolu tiskoveho spoolera? (Vychazim z Unixovych znalosti, o Windows toho
>    zatim takto do hloubky moc nevim.)

To je pro pripad, ze se fonty loaduji do tiskarny z disku. Print Manager
ve Windows je hloupy a taky mu moc nerozumim. Ja jsem tuto tiskarnu
pripojoval k OS/2, kde sice mohu leccos nastavovat, ale jak dvips, tak
dvihplj toto nastaveni ignoruji a posilaji do tiskarny svoje.

>                           Rudolf Cejka, VUT Brno (Fakulta Informatiky)
>                   E-mail: xcejka00 at stud.fee.vutbr.cz
>                      WWW: http://www.stud.fee.vutbr.cz/~xcejka00

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/