format A5

Zdenek Wagner wagner at beba.cesnet.cz
Wed Apr 1 17:10:23 CEST 1998

On Wed, 1 Apr 1998, Petr Olsak wrote:

> Skutecne, dvips musi znat informace o velikosti papiru ze \special,
> konfiguracniho souboru nebo prikazove radky. Je to tim, ze format dvi ma
> referencni bod souradnic vztazeny k levemu hornimu rohu predpokladaneho
> papiru (1in od leva a 1in shora) a PostScript ma referencni bod presne v
> levem dolnim rohu predpokladaneho papiru. Rozmery papiru jsou pro oba
> formaty nezajimave. Pri prevodu z dvi do ps tedy umime referencni bod
> posunout o 1 in doleva, ale nedokazeme jej posunout dolu, pokud nebudeme
> znat vysku papiru. Proto dvips potrebuje znat aspon tento rozmer papiru ke
> [...]
Dalsi potiz muze nastat s tiskarnou. Ja jsem si v konfiguraci
dvips nastavil papir A4 a totez je nastaveno v me tiskarne HP LJ
4m. Nyni se objevuji levne PS tiskarny (myslim, ze je to Lexmark
nebo tak nejak), kde zadne rucni nastavovani neni a tiskarna
prdpoklada "letter", i kdyz do ni vlozim A4. Pak musi dvips zapsat
do PS souboru informaci, ze se tiskne na A4, jinak vytistena
stranka ujede.

Zdenek Wagner

E. Hala Laboratory of Thermodynamics,
Institute of Chemical Process Fundamentals
of the Academy of Sciences of the Czech Republic
e-mail:wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

Local editor of the Bulletin of the Czech and Slovak TeX Users Group,
member of the CSTUG board
e-mail:Zdenek.Wagner at cstug.cz  or  bulletin at cstug.cz  or  zpravodaj at cstug.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://www.cstug.cz/