xfig - vystup

Jiri Hospodka Ing. K331 HOSPODKA at feld.cvut.cz
Wed Apr 1 12:10:55 CEST 1998

preji dobry den,

pokousim se zaradit do (La)TeXu obrazky nakreslene v xfigu. Po
nekolika pokusech jsem dospel k nazoru, ze jedina rozumna cesta
povede asi prez EPS nebo Metafont. Mam vsak u kazde z techto moznosti
problemy, ktere nemohu vyresit.

1. U EPS je problem s fonty a s cestinou. Obrazky by
mely byt popsany stejnymi fonty a navic cesky jako je sazen text -
csr???. Ty asi jen tak do vysledneho PostScriptu nedostanu. Ptam se
tedy lze to zaridit nejak editaci vysledneho eps souboru?
Inkriminovana cast vypada takto:

/Times-Roman ff 150.00 scf sf
1440 1350 m
gs 1 -1 sc (Text nebo $r_1$) col-1 sh gr

pricemz pouzite zkratky prikazu jsou definovany takto:
/col-1 {0 setgray} bind def
/gr {grestore} bind def
/gs {gsave} bind def
/m {moveto} bind def
/sh {show} bind def
/sc {scale} bind def
/ff {findfont} bind def
/sf {setfont} bind def
/scf {scalefont} bind def

Da se to udelat jinak nez cestou zruseni techto popisu, prepocitani
souradnic a podle nich udelat popis prez vysledny obrazek v TeXu?
Napriklad tak, ze si "odskocim" v dannem miste do TeXu udelam popis a
zase se vratim, tak jak to jede obracene?

2. Myslel jsem si, ze toto obejdu prez Metafont a prelozim si z xfigu
ziskane zdrojaky. Pri prekladu vsak Metafont hlasi chybu deleni nulou
v prikazu setztr. Zde je popisovane misto, je to prakticky zacatek
souboru:

xscale:=0.125; yscale:=0.125;
bounds(0.000,0.000,8.000,8.000);
beginchar(incr code,xscale*(xpos-xneg)*in#,yscale*(ypos-yneg)*in#,0);
  setztr;

definice tohoto prikazu je v souboru, graphbase.mf, ktery se nacita.

def setztr =
 ztr:=identity
 shifted -(xneg,yneg)
 xscaled (w/(xpos-xneg))
 yscaled (h/(ypos-yneg));
enddef;

Nesetkal se s tim nekdo nebo netusi nekdo, kde by mohla byt chyba?

                                          jiri hospodka