format A5

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Wed Apr 1 09:25:35 CEST 1998

On Tue, 31 Mar 1998, Cejka Rudolf wrote:

> : Muj problem je v tom, ze jak jsem zjistil uz zde, tak na prevod 2xA5 na A4muzu
> : pouzit ps2ps.exe coz jsem ucinil. Ale problem je v tom, ze mam nastaveny
> : styl na A5, ale .ps natvrdo bere jako bych mel A4 a udela to, ze da 2xA5 na A4
> : s tim, ze prislusnou stranku zmensi jako by to byla A4 na A5 a tim samozdrejme
> : mam polovicni velikost(vlastne udela 2x A4 na A4). Takze potrebuju nejak
> : zachovat proporce A5 na A4 s tim, ze tam budou dve....
>
> Do dvi se velikost papiru skutecne neuklada (nebo jo?) a program dvips
> [...]

Skutecne, dvips musi znat informace o velikosti papiru ze \special,
konfiguracniho souboru nebo prikazove radky. Je to tim, ze format dvi ma
referencni bod souradnic vztazeny k levemu hornimu rohu predpokladaneho
papiru (1in od leva a 1in shora) a PostScript ma referencni bod presne v
levem dolnim rohu predpokladaneho papiru. Rozmery papiru jsou pro oba
formaty nezajimave. Pri prevodu z dvi do ps tedy umime referencni bod
posunout o 1 in doleva, ale nedokazeme jej posunout dolu, pokud nebudeme
znat vysku papiru. Proto dvips potrebuje znat aspon tento rozmer papiru ke
spravne cinnosti.

Upozornuji, ze implicitni konfigurace dvips (nepocestena) vetsinou
predpoklada papir typu "letter", coz muze rovnez delat drobne problemy.

Petr Olsak