Postscriptove obrazky

Petr Mikulik mikulik at physics.muni.cz
Mon Sep 15 15:25:52 CEST 1997

Vzhledem k tomu, ze moje odpoved z patku dosud skrz listserver neprosla,
tak ji posilam jeste jednou z jineho pocitace.

>chcel by som sa opytat PS expertov na problem so zrkadlenim.
>Eps obrazky do textu vkladam standartnym sposobom. Text s obrazkami potom
> zrkadlim zase
>standartne pomocou -1 1 scale. Problem je v tom, ze ked su obrazky vytvorene
>pomocou dvips zostanu tak ako boli a nebudu na rozdiel od textu zrkadlovo
>transformovane. Obrazky dostavam hotove a mozem ich maximalne len editovat.
>Zrejme treba z nich nieco vyhodit. Mozete poradit co?

Taky jsem to kdysi resil. Musi se vymazat bop-hooky. Napsal jsem na to
skript v awku (HookBack.awk), ktery prikladam, snad to bude jeste fungovat.

Prikaz pro opravu, kde LMD.ps je nejaky pretexovany a zdvipsovany soubor,
do nehoz
byly vlozeny zdvipsovane obrazky:

awk -f HookBack.awk <LMD.ps >LMDtmp.ps

HookBack.awk:

# Tento skript vezme vstupni zdvipsovany TeX a ve vsech jeho vlozenych
# dvipsech da prazdne bop-hooky. (Predpoklada se tedy, ze tyto vkladane
# dvipsy zadne hooky neobsahovaly).
#   Pouziti: zrcadleni pro tisk na printony

# Pouzito pro: LMD.ps, kde v preambuli bylo
#% Tahle verze integruje i \special{landscape}:
#\special{!userdict begin
#  /bop-hook{-0.37 hsize mul -0.185 vsize mul translate 90 rotate 1 -1
scale} def
#  end}

BEGIN {

################### This is the resolution of the inlined dvips files:
#dpi="300"
dpi="600"

NbHooks=0
print "I'm going to correct hooks for resolution "dpi" dpi:" >"/dev/stderr"
}

{
if (NF==7 && $1=="TeXDict" && $2=="begin" && $6==dpi && $7==dpi) {
  print "Correcting hook on input line "NR >"/dev/stderr"
  print "\n%% //PM: obnova hooku"
  print "TeXDict begin @defspecial userdict begin "
  print "/bop-hook{ } def"
  print "end @fedspecial end\n"
  NbHooks++
  }
print
}

END {
print "=> hooks corrected: "NbHooks >"/dev/stderr"
}

---

Petr Mikulik, mikulik at physics.muni.cz