Index _pred_ textem

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Tue Oct 28 06:45:33 CET 1997

> Nemohl by mi nekdo poradit, jak korektne vysazet horni index pred nejakym
> matematickym textem (plainTeX) - jmenovite se jedna o indexy pred nazvy
> rovin A a B? Jedine, co me napadlo, je ${}^{1}A$, ale obavam se, ze to

este by som pridal                      ${}^{1}\!A$    aby bolo blizsie k A
                                               ^^

este horsia situacia je: znak index index znak, vtedy:

                       ${A^1}\,{^2\!B}$   aby bolo jasne, ze 1 patri k A
                                                             2 patri k B

Ja sice robim v LaTeX-u, ale toto by malo byt aj v plainu.

Toto tiez nie je korektne riesenie na vsetky kombinacie. Tych je okolo 900
na kazdy font a velkost. Tak lahko a skoro to nebude. Zatial to korigujeme
podobnym sposobom, alebo sa mylim?

Zdravi
                       Ladislav Bitto
                       geoflabi at savba.sk