Jeste k dvips

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Tue Oct 14 16:19:54 CEST 1997

On Tue, 14 Oct 1997, Stanislav Hledik wrote:

> [...]
> jmena, v zadnem .map se nanajde a objevi se pak i v hlaseni. Kdyz jsem
> carku smazal a ponechal pouze mezeru, hlaseni odpadlo.
>
>      Proto se ptam: je .eps soubor produkovany gnuplotem korektni, ci
> presneji maji tam ty carky byt nebo ne? Dvips je nepridava. Nova verze
> dvips na rozdil od stare implicitne pripisuje do hlavicky %%DocumentFont,
> kde uvadi vsechny PS fonty dokumentu (takze to pak vypada napr.
> cmr10.pfa cmss10.pfa cmmi10.pfa Helvetica-Bold, Helvetica)
>                                               ^z .eps
>      Jeste jednou bych chtel zduraznit, ze vysledny .ps je z hlediska

Podle DSC (Document Structure Convention) tam carka nema byt, tedy chyba
je v gnuplotu. Ostatne ruzne verze gnuplotu maji ruzny vystup do PS ci EPS
a jeste nikdy se mi nepodarilo z gnuplotu ziskat spravny %%BoundingBox.
Krome toho se mi ve vystupech z gnuplotu nelibi rada dalsich veci, takze
je vzdy podrobuji rucni editaci, pro hromadnou upravu bych si asi napsal
skript pro sed. Strukturni komentare (zacinajici znaky %%) jsou urceny
pouze pro programy, ktere nejakym zpusobem manipuluji se soubory,
napriklad pri vkladani PS/EPS souboru nebo pri prehazovani stranek.
PostScriptovy procesor ignoruje vse od znaku % do konce radku (stejne jako
TeX). Muzete tudiz za % zapsat kdejakou ptakovinu a ghostscript i PS
tiskarna to zpracuji spravne (tedy pokud nemate chybu primo v PS).

> Diky predem za kazdou odpoved,
>                                              S. Hledik

>   Dept. of Physics * Faculty of Philosophy and Science * Silesian
>   University * Bezrucovo nam. 13 * 746 01  Opava * Czech Republic
> : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :
>   mailto://hle10uf@fpf.slu.cz * phone|fax +420-653-684234|-216948

                              Zdenek Wagner______/

E-mail                        mailto:wagner at mbox.cesnet.cz
WWW Home Page                 http://www.icpf.cas.cz/wagner/
My public PGP key is available from my home page as well as
from PGP key servers.