fonty

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Mon Oct 13 09:46:45 CEST 1997

Dan Vesely pise:
>Asi jsem nepresne vyjadril o co mi jde. Mam dokument ve formatu dvi, tedy
>nemohu ve zdrojovem textu "scalovat". Dokument vyzaduje tyto fonty, proto jsem
>se zajimal o to zda se daji nekde sehnat.

Jedina nepresnost byla v tom, ze, de facto, potrebujete .pk fonty a
nikoli .mf.  Pokud tedy nesezenete "prave" fonty v .mf, ze kterych
byste vyrobil .pk a pokud by Vam nevadila nahrada fontu, navrhuji
nasledujici postup (uvedu priklad pro csbx20):

1. Zpracujte  metafontem csbx10.mf s parametrem mag=2 v prikazove
   radce.

2. Vysledny gf soubor prejmenujte, napriklad na "muj20.*"

3. Zapakujte pomoci gftopk, vznikne "muj20.pk"

4. Tento font umistete do adresare, kde se vyskytuji fonty
   "scaled 1000", tedy napr. pri 300 dpi do adresare, ktery
   se muze jmenovat 300DPI, nebo podobne, dle konkretni instalace.

5. Ve fontovem substitucnim souboru dvi ovladace zaneste nahradu
   fontu, napr v emtexu do souboru  subst.drv radek
     csbx20->muj20
   (plus dalsi radky pro dalsi fonty)

6. Zpracujte dvi soubor ovladacem

Samozrejme by bylo teoreticky mozne pojmenovat vyrobene nahradni fonty
rovnou pozadovanymi jmeny, a nikoli "muj*.pk", ale to je v rozporu
s pranim Knutha i se zdravym rozumem. De facto by vznikly fonty, ktere
jsou jine nez puvodni csbx20.pk, ackoli maji stejny nazev. Takze
pokud byste je takto pojmenoval, musel byste je po vytisknuti
dokumentu zase vymazat.

U ostatnich fontu musite pouze spravne urcit hodnotu mag, jinak je
postup stejny.

Mnoho zdaru
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938