k vydani knihy TBN

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Fri Oct 10 12:59:02 CEST 1997

On Fri, 10 Oct 1997, Petr Olsak wrote:

> Predsedovi CSTUGu jsem asi v listopadu 96 predal dosti podrobnou financni
> analyzu, ze ktere vyplynulo, ze CSTUG by musel pri 500 ks nakladu
> investovat do vydani knihy asi 120 tis Kc. Myslim si, ze na to CSTUG
> penize ma, ale nechce je pouzit.  Argumentem napriklad bylo, ze to je
> velmi spatne navratna investice.  S tim samozrejme souhlasim, ba troufam
> si rici, ze s touto knihou nelze podnikat, ale je nutne ji CSTUGem
> sponzorovat. Onech 120 tis na sponzorovani knihy neni zas tak mnoho. Tuto

Podle platnych zakonu CSTUG nesmi clenum nic prodavat, muze pouze vydavat
tiskoviny pro vnitrni potrebu a posilat je zdarma clenum, pricemz cena je
hrazena clenskymi prispevky. Tech 120 tis Kc plus postovne by tedy byl
nenavratny dar vybranym clenum. Pokud jde o financni situaci a zakladni
vzorecky financni analyzy, nestaci jen uvadet jednu nahodne zvolenou
polozku rozvahy -- stav beznych uctu, ale i vysledovku, z niz je patrne,
ze prijmy clenskych prispevku jsou dokonce nizsi nez naklady na Zpravodaj.
Aby CSTUG pouze nerozdaval a dostal tedy cenu TBN a postovne legalnim
zpusobem zpet, musel by zvysit clensky prispevek cca o 300 Kc, a pak by
bylo zase logicke, ze TBN dostanou vsichni (i ti, kdo o tuto knihu zajem
nemaji). Ptam se: souhlasili by clenove se zvysenim prispevku o 300 Kc?
Vybor si mysli, ze toto neni spravna cesta.

> Zde je velmi zajimave, jak muze vybor CSTUGu delat v soucasne dobe nove
> cenove odhady knihy, kdyz vubec nezna pozadavky autora, protoze se zatim
> neobtezoval zahajit s autorem nove jednani. Doufam, ze panove od CSTUGu
> naivne nepredpokladaji, ze zustavam u sveho navrhu 0 Kc za autorsky
> honorar. Panove, za zbytecne prodleny cas se plati, jak pravi zname ceske
> prislovi: cas jsou penize.

CSTUG dostal informaci od nakladatele, ktery by mel o vydani TBN zajem a
vse je ve fazi rozhodovani. Nakladatel dostane(dostal) od vyboru vysledky
ankety a zcela jiste se s autorem spoji.

> [...]
> cstugm at cs.felk.cvut.cz, aby zaradil muj prispevek o mem shrnuti k TBN do
> tohoto listu. V utery odpoledne jsem mu telefonoval, abych se dozvedel, ze
> muj prispevek prochazi schvalovacim rizenim (!!) a jeste neni rozhodnuto,
> abych pockal. Dodnes asi neni rozhodnuto, ackoli jsem e-mailem zarazeni
> sveho prispevku do cstugm at cs.felk.cvut.cz urgoval jeste vcera dopoledne.
>
> Verejne tedy pany cenzory prosim: zaradte muj prispevek do
> cstugm at cs.felk.cvut.cz a s nim i tento muj prispevek, ktery rovnez posilam
> do teto diskusni skupiny. Pokud se tak nestane, bude me to velmi, ale

List cstugm byl vytvoren proto, aby:

1. Clenove vyboru mohli informovat cleny o dulezitych zalezitostech
tykajicich se sdruzeni.

2. Kdokoliv mohl informovat cleny sdruzeni o dulezitych okolnostech
souvisejicich s cinnosti sdruzeni.

V posledni dobe si mnozi pletli zamereni listu a posilali prispevky, ktere
s cinnosti sdruzeni nesouvisi. Proto se cstugm stal "moderovanym listem"
(a takovych moderovanych listu je ve svete vice) a jsou propousteny pouze
takove prispevky, ktere s cinnosti CSTUGu souvisi. Protoze CSTUG _neni_
vydavatelem TBN, nepatri prispevek Petra Olsaka do tohoto listu, ale muze
byt zaslan treba do konference cstex ci jinych.

> Petr Olsak
>
> UU: Je mozne, ze ma treti kniha zmeni ponekud svuj zanr. Bude to roman.
> Roman o tom, jak jsem jednal s CSTUGem na vydani TBN. Pokud to napisu
> dostatecne zajimave, mohl by to byt (na rozdil od TBN) bestseller.

                              Zdenek Wagner______/

E-mail                        mailto:wagner at mbox.cesnet.cz
WWW Home Page                 http://www.icpf.cas.cz/wagner/
My public PGP key is available from my home page as well as
from PGP key servers.