Problemy s ceskymi distribucemi TeXu (long) + CSTUG ideas

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Fri Nov 28 14:40:07 CET 1997

On Fri, 28 Nov 1997, Kamil Toman wrote:

> Tohle tema zacalo byt trosku offtopic...
> Rad bych ho vratil trosku do puvodnich koleji...
>

> Samozrejme takovemu nekorektnimu jednani asi lze zabranit jen velmi tezko.
> Mel jsem spise na mysli zestandardizovani chovani soucasnych TeXu
> (protoze problemy se vzhledem  vystupu jsem mel hlavne pri pouziti csTeXu
> v RedHat 4.2 baliku, em-TeXu (na ZCU a MFF UK).
> Nedarilo se mi ujednotit vystup ani pri pouziti stejnych \input souboru,
> hyphen. patterns, a fontu (za zaklad jsem vzal csTeX pro RedHat 4.2).

V tom mate pravdu. Ovsem CSTeX byl puvodne vytvoren pro DOS a UNIXove
verze vznikaly mimo CSTUG. Nyni jsou i cesti clenove v pracovnich
skupinach pro Linux a ve spolupraci (mozna jsou i cleny CSTUGu) dojde k
preneseni CSTeXu do linuxovych distribuci tak, aby vysledky byly skutecne
identicke. Chce to ale nejakou praci a vypaleni CD ma take sve lhuty,
takze to chce jeste trochu trpelivosti od uzivatelu.

> ... ne tak
> navrhoval jsem mmj. vydavani bulletins (komentare k TeXovskym programum, makrum,

O vyznamnych novinkach ceskych a slovenskych se obvykle pise ve
Zpravodaji, svetove novinky uvadi TUGboat. Utrideny seznam maker byl kdysi
dostupny na Internetu, ale pro nedostatek casu k neustale aktualizaci byl
tento projekt patrne zrusen. Nicmene jakysi prehled je treba v knize
Typograficky system TeX od Petra Olsaka, pro uzivatele LaTeXu doporucuji
The LaTeX Companion (Mittelbach, Goossens, Samarin). Da se to koupit napr.
v knihkupectvi Marecek, pro cleny sdruzeni se slevou.

> novinkam, utridenejsi soupis (napr. podle kategorii), robota na announce novych

Nevim, zda lze na CTAN pustid treba NetMind, ale spise by to chtelo
aktivni pristup od administratora nejakeho serveru, ktery ma pravo
takoveho robota nainstalovat.

> programu lidem, kteri by o to meli zajem, seznam bezicich projektu (s kontakty
> na lidi, kteri na nich delaji), plany (napr. veci, ktere by bylo dobre vyrobit) apod.  ...tedy spise veci, ktere by pomohly cloveku orientovat se v zaplave

CSTUG je mala organizace a tech projektu proto neni zas mnoho. Lide, kteri
na nich pracuji, se obvykle znaji. Vsichni z nich ctou tento diskusni
list. Pokud mate zajem o neco konkretniho, staci se zde zeptat a nekdo se
Vam urcite ozve. Pkud jde o plany, veskery vyvoj je dobrovolna cinnost a
kazdy dela to, co potrebuje on sam, a pak to da k dispozici vsem.
Samozrejme jsou vitany pozadavky od jinych clenu i neclenu, kterym by se
neco hodilo, ale z nejakych duvodu to nemohou vytvorit sami. Je mozne, ze
na jejich pozadavek nekdo zareaguje. Nebojte se psat do tohoto listu
konkretni pozadavky -- treba to nekdo naprogramuje nebo to vysokoskolsky
pedagog muze dat jako ukol studentum apod.

> TeX nadstaveb, podpurnych programu, upravach TeXu, vezich apod.
> ... jinak FAQ, ftp mate opravdu velmi dobre
> (takove sluzby by mohly byt velmi uzitecne i neclenum CSTUGu)

Jsem rad, ze se Vam FAQ a ftp libi. Pokud byste ale mel nejaky navrh na
zlepseni, napiste administratorum.

> --
> 	   		     Have a nice day (and night)...
>
> 						Kamil Toman