Problemy s ceskymi distribucemi TeXu

Kamil Toman toman at artax.karlin.mff.cuni.cz
Tue Nov 25 12:53:12 CET 1997

> Ja vetsinou pisu: %% zpracovat formatem csplain
> Osobne nemam problemy se zmenou vzhledu dokumentu, pokud byly zpracovany
> formatem csplain po roce 1994, tj. s novymi vzory deleni. Jsem si vedom,
> ze nektere problemy by se jeste mohly vyskytnout: Zmena vysek v metrice
> CSfontu (1996), ktere dosti casto nemaji zadny vliv na sazbu, ale i zmena
> nekterych kerningovych paru (1996,97), ktere by na sazbu vliv mit mohly.
> Presto jsem na svych dokumentech nepozoroval problemy.

take vetsinou problemy nemivam...jsou ovsem situace, kdy jednotlive distribuce
davaji neprijemne ruzne vysledky ...mozna by bylo nejlepsi, kdybych vam
poslal svuj clanek (je o TeXu, ale nemam ho jeste hotovy ...je to takova
miprirucka pro kamarady zacatecniky ...)

> Dotkl jste se citliveho problemu. TeX, ktery absolutne projde testem TRIP,
> *musi* generovat do \write a log pro znaky s kodem nad 127 dvouzobakove
> sekvence, ovsem vypadajici trochu jinak, nez jste uvedl: ^^c8erven^^fd
> meloun le^^beel...

mate pravdu...ty pismenka jsem tam tak nejak nastrilel, dulezite bylo, ze
jste poznal, ze jsem mel na mysli dvouzobakove sekvence...

> [...]
> se nastavuje v dobe kompilace binarky. Ja napriklad v popisu instalace
> web2c TeXu podrobne uvadim, jak to udelat. Je tedy zrejme, ze TeX po teto
> uprave (a taky naprikald emTeX) neprojde absolutne TRIPem, protoze dava na
> vystupu primo znaky a ne dvouzobakove sekvence. Ja jsem sel jeste dal a
> udelal jsem urcity patch k web2c TeXu zvany encTeX. Podrobneji o tomto
> problemu pisu ve svych poslednich dvou clancich, ktere by mely vyjit v
> TeXovem Zpravodaji CSTUGu v nejblizsi dobe. Rovnez jsem prevedl jadro
> clanku o encTeXu do anglictiny a pridal popis narodnich problemu z toho

principialne asi ne...bohuzel _ani jeden_ z TeXu, ktere jsem pouzil a vyhodili
ty zobakove sekvence nezvladl diakritiku pote zobrazit...proste ty predzobakovane
znaky na vystupu vubec nebyly. vypadalo to asi :

"erven meloun le el..."

a tak jsem nemohl \write pouzit ke generovani na obsahu a indexu....

--
	   		     Have a nice day (and night)...

						Kamil Toman