nekolik dotazu k sazbe

Jiri Osoba osoba at vyvoj.jablotron.cz
Wed Nov 19 14:12:52 CET 1997

> [...]
> (vyjimku tvori tedy jen a). U ostatnich predlozek jsou mozne vyjimky
> pouze v uzke sazbe.
>
> 3. Tecka a carka (ve smyslu interpunkce) se sazi tesne za
> predchazejici slovo, vykricnik, otaznik, strednik a dvojtecka se
> oddeluji jednim bodem do velikosti pisma jednoho cicera (12pt) a dvema
> body u pisma nad jedno cicero.
>
> poznamky:
> 1. Tedy (IMHO) pokud ma CSTeX respektovat ON 88 0220, pak by funkce vlnka
> mela zahrnovat i i (zatim nezahrnuje). Nejlepe by bylo aby se vsechny
> predlozky vhodne openaltizovaly (u jednopismenych nobreak,

Ja osobne uprednostnuji neponechavat zadna jednopismenna "slova" na
konci radku. Pouzivam program vlna (dr. Olsak) s prislusnym
parametrem.

> 3. To znamena zaktivnit prislusnou interpunkci.

Ano, napr:

\catcode`\?=\active\def?{\kern.1em\char`\? }
\catcode`\!=\active\def!{\kern.1em\char`\! }

(ty mezery za \char`\? a \char`\! jsou nutne).

J.O.

Ing. Jiri Osoba, Jablotron Ltd., Strelecka 7, CZ  466 01 Jablonec n.N
Phone/Fax: +420-428-23862             mailto:osoba at vyvoj.jablotron.cz