Zacinam

Jiri Zelinka zelinka at math.muni.cz
Wed Nov 19 14:12:18 CET 1997

> [...]
> chci se pres to dostat bez instalatoru
> 2. instalace nema prehledne a jasne popsano co se ma pri ni dit
> 3. clovek z os/2 nikdy nepusti dos instalator, protoze by mu to mohlo
> neprijemne poskodit systemove soubory, navic nektere instalatory se
> nechovaji moc slusne. to je zejmena problem a) pokud instalator neznam
> b) neni k nemu popis, ze je os/2 aware
> 4. cela ta instalace vypada, ze to chce mit v centru nejaky ten
> dodavany menu system. to je absolutne neprijatelne v ne-dos prostredi.
> a nejaka dokumentace nepravi opak, coz je o duvod vic instalator

O TeXu pod OS/2 se da docist napriklad na http://www.sci.muni.cz/~mikulik
pak musite kliknout na polozku o TeXu.
Krome toho pripojuji nekolik vlastnich zkusenosti.

Instalaci csTeXu pod DOSem jsem delal nekolikrat. Vse se odehrava na zaklade
davkovych souboru a instalace je popsana v souboru @ctimne.txt. Myslim, ze
v zadnem pripade nemuze dojit k poskozeni systemovych souboru, jelikoz se do
nich vubec nezasahuje.
Jestli to pro OS/2 funguje taky ci je treba prejmenovat davky na .cmd to
netusim, ale souhlasim, ze by se o tom melo v dokumentaci psat.
Po instalaci podle vyse zmineneho souboru se mi vzdycky davka initex.bat
vytvorila. Ve skutecnosti obsahuje toliko dva radky

@echo off
%COMSPEC% /e:1300 /c d:\emtex\mnu\texset INIT

Tim se pusti davka texset (ktera se pousti vzdy, protoze v ni se nastavuji
vsechny systemove promenne), ktera dale pusti davku inibat. Uznavam, ze
vzjemne pousteni davek je neprehledne a spatne se v tom clovek orientuje.
Neprehlednost jeste zvysuje ta skutecnost, ze nektere promenne se nastavuji
pusobenim programu MNU, ktery se o vsechno stara.
Tim jsem se dostal k onomu programu, jenz je v centru vseho. Je navrzen pro
praci v DOSu a zdal by se pro nejruznejsi okeni systemy zastaraly. Nicmene i
tam je ho mozne pouzit tim zpusobem, ze si otevrete zvlast editor se
zpracovavanym souborem, zvlast prohlizec DVI a v DOSovskem okne provadite
pouze vlastni spousteni TeXu, pripadne treba prevod do PS apod.
Mimoto ma onen system postaveny na MNU jednu obrovskou vyhodu: funguje velmi
spolehlive. Zmenite napriklad typ tiskarny a automaticky se prenastavi
promenne potrebne treba pro automaticke generovani fontu.

> Motto:
> Windows 95:
>   32 bit extensions and a graphical shell for a 16 bit patch to an
>   8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor,
>   written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Dovoli bych si pripojit dalsi motto (o to tragictejsi je skutecnost, ze jsem
nucen pod onim 'systemem' pracovat).

Jiri Zelinka

Running Windows is better than washing them.
Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is far more better.