\uppercase problem

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Mon May 19 09:38:47 CEST 1997

On Fri, 16 May 1997, Boleslav Bobcik wrote:

> Problem ve zjednodusene podobe je nasledujici:
>
> Jiste makro aplikuje \uppercase na svuj parametr. V parametru se vsak
> vyskytuje sekvence \'\i (csr* nemohu z jistych duvodu v danem pripade
> pouzit).
>
> Otazka: je nejaka moznost primet TeX, aby reagoval na instrukci
>
>      \uccode`\i=I
>
> (Podarilo se mi problem vyresit pomoci \uccode`^^P=I, s tim, ze jsem pak
> pouzil \'^^P.  To je ale docela nepohodlna cesta)
>

> --Boleslav Bobcik

Nevim presne, co mate na mysli, ale tusim, ze toto:

\def\Uppercase#1{{\setupper\xdef\tmp{#1}}\uppercase\expandafter{\tmp}}
\def\setupper{\def\i{i}\let\v=\relax\let\'=\relax}

\Uppercase{Tady je n\v{e}jak\'y testovac\'{\i} text}

Takto nejak podobne je predefinovan primitiv \uppercase v LaTeXu2e, takze
pozor, vyse uvedene makro vychazi z predpokladu, ze sekvence \uppercase
je primitiv. Makro tedy neni primo pouzitelne v LaTeXu2e (kde ale neni
potreba, protoze tam to je udelane).

Vyse uvedene reseni funguje jednak v rezimu \cmaccents (plain)
i \csaccents (mozne nastaveni v csplainu).

Petr Olsak