dvi --> gif89

Radek Kanovsky radek at pvt.net
Mon May 12 12:16:52 CEST 1997

On Mon, 12 May 1997, Hans GINZEL wrote:

> Dobry den.
>
> Chtel bych se zeptat, zda-li mate nekdo zkusenosti s prevodem dvicka do
> transparentniho gifu (za ucelem jejho zverejneni na Internetu).
> Jake rozleseni pouzivate? Zkousel jsem 180dpi. Vysledek je dobry, ale
> asi prilis velky. Pri 150 dpi jsou uz ale vsechny tahy pismen
> jednobodove. Je vhodne pouzit zmensovani prohlizedly a vyrabet tak
> cernoseda pismenka?
> Jake programy pro konverzi muzete doporucit?

Zkusenosti mam vesmes nepozitivni :-)

Nenasel jsem zadny program, ktery by davkove prevedl
DVI do nejakeho pouzitelneho grafickeho formatu.
Pokud o nejakem slusnem vite, tak bych jej uvital.

Z konvertoru tex2html jsem vydedukoval, jak pres PS
a PPM prevest DVI do GIFu, ale vysledek nikdy nevypadal
uspokojive a bylo to priserne pomale. Experimentoval jsem
s velikosti pisem i s rozlisenim.

Jediny zpusob, jak jsem docilil uspokojiveho vzhledu
prevedeneho dokumentu, bylo sejmuti okna xdvi prohlizece,
ale to jde tezko zautomatizovat. Pro rozsahle dokumenty
je to nepouzitelne.

Pokud by se to melo delat davkove, tak jedine, co me
ted napada, je vygenerovat pozadovany GIF (pres PS a PPM)
nekolikrat vetsi a jednoduchym programem ho zmensit za soucasneho
"zcernosedeni". Vyroba takoveho programu bude asi o hodne
jednodussi nez vyroba konvertoru DVI->GIF. A vysledek
by pak mohl odpovidat tomu co vidite v xdvi. Takovy
maly WYSIWYG: "Co vidis, je to, co po chvilce roboty zase uvidis."

--
Zdravi
                                Radek Kanovsky