novinky CSTeXu

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Fri May 23 11:28:02 CEST 1997

Vazeni uzivatele CSTeXu,

zanesl jsem drobne novinky do CSTeXu, ktere by vas mohly zajimat:

1. Doplneni csfonts.tar,zip a csplain.rpm o virtualni fonty cm2cs a cs2cm.
   (UNIX, DOS, OS2)
2. Uzivatelsky prijemnejsi instalacni procedura pri install.bat (DOS)
3. Upravy a vylepseni davek MNU (DOS)

Upravy CS-fontu (carka nad o a nektere kerningove pary) jsem zatim
neudelal a planuji to na dobu, kdy dostaneme na katedru vykonnejsi
pocitadlo, na kterem bych mohl pregenerovat metriky a nektere bitove mapy.
Dodavka by mela dorazit v dohledne dobe. Az zmenu zanesu, nebudu uz o tom
psat zde do listu (sledujte zmeny.txt).

Podrobneji k nekterym bodum:

** Ad 1: balik cm2cs je primo zanesen do adresare vf, takze tyto VF fonty
automaicky pouziji temer vsechny ovladace. Tedy: instalovanim CS-fontu
z csfonts.tar,zip se soucasne zapina rezim, pri kterem pozadavek na CM font
zpusobi vygenerovani odpovidajiciho CS-fontu. Po odinstalovani CS-fontu se
odinstaluji i tyto VF a vse se vraci do puvodniho stavu.

Balik cs2cm jsem neumistil do vf (protoze by doslo k neukoncene smycce),
ale do zvlastniho adresare vf-cnv. V MNU jsem navic vytvoril polozku
Others/CS->CM, ktera spousti dvicopy s pouzitim cs2cm virtualnich fontu
a udela konverzi CS->CM. Nejedna se jen o prostou kopii Zlatuskovych
cs2cm virtualnich fontu, protoze tyto nebyly prilis pouzitelne (vadne
kontrolni soucty, zcela chybely ceske uvozovky apod.). Proto jsem v tom
nechal par hodin sve rucni prace.  Oba baliky cm2cs i cs2cm jsou
dokumentovany (viz README nebo @readme.txt) v jednotlivych adresarich).

** Ad 2: Instalacni davka install.bat se na pocatku chova stejne, jako
drive, ale po rozbaleni vsech zipu se objevi dotaz na pouzite kodovani
textove obrazovky DOSu. Po vyberu se vsechny *.mnu soubory automaticky
konvertuji do pouziteho kodovani a konecne se automaticky upravi davky
cstex.bat, initex.bat a texset.bat tak, ze uz neni nutno v nich editovat
za ucelem odstraneni pismene disku g: a nahrazeni lokalni variantou.

** Ad 3: Upravil jsem nektere veci v davkach MNU podle navrhu pana Ginzela.
Nejpodstatnejsi je asi zprehledneni pouzitych tiskovych parametru pro
ovladace tiskaren -- cele prikazove radky se daji editovat primo z MNU,
pricemz vychozi nastaveni je prehledne uvedeno v TISKARNY.BAT a kazdy
uzivatel navic muze mit sve vlastni TISKARNY.BAT. Prosim, pokud se vam
povede zprovoznit tiskarnu, ktera zatim neni v TISKARNY.BAT, zaslete mi
jeji udaje a ja je do te davky zaradim.

Dale muze uzivatel nastavenim set MYTEX uvest vyhledavaci cestu pro TeXove
vstupy, ktere maji prednost pred vyhledavacimi cestami systemu. Konecne je
mozno pouzit davku vd.bat na prime zobrazeni dvi bez predchoziho nastaveni
environment promennych.

Soucasne s tim jsem upravil nektere casti dokumentace.

At vam CSTeX slouzi. Pokud najdete nejakou chybu, prosim, dejte mi vedet.

Petr Olsak