zalomenie stranky

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Thu Mar 27 12:53:39 CET 1997

Rudo Blasko pise:
>Mam este jednu otazku, ako zabezpecim, aby nazov kapitoly neostal
>osamoteny na konci stranky.
>Pouzival som :
>
>\subsection{.....}
>\nopagebreak
>
>\novy odstavec
>
>v domneni, ze prikaz \nopagebreak to zabezpeci.

Zkousel jsem si Vasi situaci namodelovat a nepodarilo se mi primet
LaTeX, aby zlomil stranku za nazvem subsectionu. Normalne radeji
udela podtecenou stranu (Underfull vbox badness 10000) a nazev sekce
da na stranu dalsi. Asi tedy neco neni ``normalni'', ale k tomu
bych musel videt zdrojak a styl (muzete mi ho poslat na osobni mail).

Pokud ke zlomu opravdu dochazi, pak to \nopagebreak nespravi, protoze
ke zlomu dojde drive -- jeste ``uvnitr'' velmi sloziteho a dale
vetveneho makra \subsection, kde TeX pochopitelne musi bezet i ve
vertikalnim modu.

Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938