Par dotazu na sazbu dokumentu

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Mon Mar 24 19:02:11 CET 1997

Michal Rada se pta:

> 1. Jak presne udelat cislovani stranek tak, aby cislo stranky bylo
>vzdy nahore uprostred a to ve tvaru napr.  -10-
> (Zkousel jsem to pres \def\ps at mypaging{...} a pak
>\pagestyle{mypaging) nebo tak nejak, ale bez vetsich uspechu!

Ano, jde to tak:

\def\ps at mypaging{\def\@oddhead{\hfill--\thepage--\hfill}
                 \let\@evenhead=\@oddhead}

> 2. Jak pri sazbe jednoduche tabulky vcetne car docilit toho,
>aby vsechny sloupky byly stejne siroke? Jak udelat silnou caru
>(nikoli dvojitou)? (Presneji receno nejakou caru slabou, nejakou
>silnou).

ad a)  Jedna moznost je deklarace {|p{40mm}|p{40mm}|}, pokud ale
pozadujete zaroven centrovani, da se udelat deklarace {|c|c|}, pak
v tabulce fiktivni radek  \hspace*{40mm} & \hspace*{40mm} \\[-5mm]
Cisla samozrejme musite odzkouset. Zde predpokladam, ze 40mm mezera
je sirsi nez nejsirsi polozka v cele tabulce.

ad b) Posunte dvojite cary k sobe zmenou parametru \doublerulesep tak,
aby se dotkly a vytvorily opticky jednu caru dvojite tloustky.

> 3. Chtel bych take obcas sazet cast textu timto stylem:
>
>Tema: sa;flkj asdf;lkj asd;fl kjasf;lkj sf;laksjdf ;asldkfj
>      safd ;ljk fsdjfwpoei werpoiut pry piewu weopriwu epwe
>      ewrpoui wertpou.

Zkuste nasledujici konstrukci (mezera za {Tema:} je nepovinna):

\newlength{\varindent}
\def\hv#1{\settowidth{\varindent}{#1}\addtolength{\varindent}{0.4em}
          \noindent\hangafter1\hangindent\varindent%
          \parbox[b]{\varindent}{#1\hfill}\ignorespaces}

\hv{Tema:} fghd gdhsjg  hsdjgl  hkghklh sdlf fgdhk lhdfsg l;
fdhgjs asfj dsjhd  dfhksha  kfghkfd k eiur.

S pozdravem
Antonin Strejc

Ing. Antonin Strejc                            Phone: +420-2-24352938