Cesky type1

Karel Horak l.209 205 HORAKK at math.cas.cz
Thu Mar 20 15:00:46 CET 1997

> :   2. Jak je s pravy -- kdy zmineny type1 muze nest oznaceni
> :   CSR10 (napr).
> Nic tomu myslim nebrani. Asi by se mohl vyjadrit explicitne Karel
> Horak, ale puvodni nevylepsovane fonty venoval TeXove verejnosti
> bez dalsich podminek Petr Novak (za coz mu patri dik).

 Ani ja si necinim zadne naroky.

> :   3. Nasel by se nekdo ochotny podilet se na tvorbe CS* TYPE1
> :   fontu?
> V tom vidim hlavni potiz, uz vzhledem k nedostatku motivace.
> Existuje totiz  pomerne jednoducha
> nahrazka csfontu (pouziti dcfontu pouhym premapovani encoding
> vektoru, jak to ukazal pan Olsak v klikaci verzi TBN).

Udelal jsem koncem minuleho roku zkusenost s Fontographerem, s  nimz
jsem z bitmap via eps prevedl do type1 jedno Vachalovo pismo. Nove
vysazenou Vachalovu knihu (tedy presneji jeho prednasky, ktere
predtim knizne nikdy nevysly) rada lidi povazuje za reprint:-)
To by byla jedna moznost i pro CSfonty. Zatim jsem v tomhle smeru
ucinil jeden jediny pokus: pomoci metapostu jsem vygeneroval eps
soubory, ale ty FG odmita cist presto, ze je to velmi primitivni PS.
Rad bych prisel na to, jak FG takovy PS vnutit, protoze prechod pres
bitmapy mi nepripada moc vtipny. K tomu by asi stacilo poucit se u
Boguslava Jackovskeho, ktery kvuli necitelnosti PS vkomercnich
programech napsal vlastni mf makra pro citelny eps vystup...
Mam to v planu, jen nevim kdy.

Vsechny priznovce TeXu zdravi
Karel Horak