Cesky type1

Petr Sojka sojka at daeron.fi.muni.cz
Fri Mar 14 19:50:28 CET 1997

"Petr Olsak wrote:"
:
: On Fri, 14 Mar 1997, arnost wrote:
:
: > Dobry den,
: > vzhledem k tomu, ze svet zije diskusemi o BSR CM fontex a zda se
: >  ze type1 ovladnou TeXovsky svet, (tez je hojne pouzivam), rad bych
Ano, vypada to tak.
: > zviril debatu o CS TYPE1 fontex. Takze:
To se Vam bezpochyby podarilo.
: >
: > 	1. Nejjednodusi reseni, je pochopitelne pouzit jiz existujici
: > 	virtualni fonty s nejakym TYPE1 CM fontem (jak to asi ostatne
: > 	dela vetsina z nas)
Ano, tak je to rozumne, jen s tim detailem, ze to neni 100%
zpetne kompatibilni (csfonty maji specialni znaky a ligatury).

Nebo je mozne pouzivat Bakoma kolekci s DCfonty (pokud to mate na
vlastni pouziti).
: >
: > 	2. Jak navrhoval pan Olsak, kontaktovat se z Basilem
: > 	Malyshevem, zda-li by nam take neco neprekonvertoval.
:
: Asi pred rokem jsem pozadal pana Malysheva e-mailem o konverzi CS-fontu do
: Type1, ovsem nedostal jsem odpoved. Vysvetlil jsem si to tak, ze jsem na
Asi pred rokem, kdy jeste pan Olsak byl clenem vyboru CSTUG,
tajuplne zminoval, je csfonty v type1 jsou v jednani.
: takove diskuse moc maly pan a vec jsem u pana Malysheva neurgoval. Misto
: toho jsem pozadal vybor CSTUGu, aby tuto zalezitost vyridil.  Clenove
Na coz dostal odpoved, ze
-- pan Malyshev se leci po autohavarii, takze pan Olsak neni jediny,
   komu neodpovida na emaily. Nebyl ani na posledni konferenci TUG'96,
   ktera byla v Dubne u Moskvy, takze pro neho pomerne lehce
   k navstiveni.  Navic vim o [dosud] neuspesnem jednani ohledne
   Type1 verzi novych dc/ec fontu [patrne premrstene financni
   pozadavky za jednorazove vyplaceni (=oceneni pracnosti procesu, ktery
   neni zcela automaticky)].

Myslim, ze jsem Petrovi neco v tomto smyslu rikal, ale je mozne,
ze to bylo v dobe, kdy to byl soukromy nazor spoluclena vyboru,
nebo mi uz selhava pamet.

: vyboru maji podstatne vetsi moznosti nez ja napriklad proto, ze mohou
: jednat za organizaci CSTUG a dale se vetsina z nich pravidelne zucastnuje

Teto moznosti (=clenstvi ve vyboru) jsi se zrekl na vlastni zadost a
tim se od CSTUGu a jeho aktivit distancoval, tak si prosim Te ted
takhle nestezuj.
A jako dlouholety clen vyboru jsi jiste ty moznosti mel, a nevyuzil jsi jich.

: mezinarodnich setkani TeXistu, takze by nektere veci mohli vyridit i
: osobne. Bohuzel, dodnes nemam zadnou odpoved.
Asi miris na mou ucast na TUG'96; takze
-- na mou ucast tam z penez CSTUG nepadla ani koruna,
   tudiz to muzes povazovat do jiste miry za muj osobni vylet
-- na TUG'96 Malyshev nebyl a z toho, co jsem se tam dozvedel
   jsem usoudil, ze snaha v tomto smeru je zbytecne vynalozena energie
:
: Zda se mi, ze pokud ma pan Malyshev nastroje, kterymi prevedl CM fonty do
: Type1, nemelo by byt pro nej obtizne udelat totez s CS-fonty.
: Cekam na
: vysledky jednani vyboru CSTUGu v teto veci (uz skoro rok).

Mozne dalsi cesty pro uzivatele csfontu vidim tyto:
-- prejit na dale podporovat primarne dc/ec fonty, k nimz jsou outliny
  (ano, ty, ktere jsi pouzil v klikacim TBN: nejsou prece tak spatne
  jak rikas, to bys prece sve vyhrady poslal Joerg Knappenovi, kdyz po nich
  volal pri priprave finalni verze dc/ec fontu).
-- konvertovat csfonty svymi prostredky (zatim nevim o zadne automaticke
   moznosti; jedna z moznosti je zkusit vyuzit Kinchova METAFOGu, ktery dava
   zajemcum, kteri si koupi jeho TrueTeX)

S omluvou za zpozdenou odpoved, doufam zato, ze vycerpavajici

Petr Sojka, predseda CSTUG
P.S. Pro Petra: adresa clenu vyboru je board at cstug.cz, takze
    se prosim nepreklepavej pri odesilani posty [nebo tyto
    veci ventilujes takhle verejne naschval?].
: Petr Olsak