stav CSTeXu k dnesnimu dni

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Tue Mar 25 09:26:44 CET 1997

Vazeni uzivatele CSTeXu,

v posledni dobe jsem udelal v CSTeXu nekolik dulezitych zmen, ktere by
mohly nekoho z vas zajimat.

1. Platforma UNIX -- web2c, teTeX
   - Prechod na web2c verze 7.0 s kpathsea 3.0. V tomto baliku jsou
     zdrojove texty programu, ktere pry lze zpracovat i pro MS Win 95 a NT.
   - Tary s c/s podporou jsou nyni baleny spolecne pro web2c i pro teTeX,
     protoze nova verze web2c podporuje jednotnou strukturu adresaru (TDS).
     Zrusil jsem tedy vnoreny adresar teTeX v archivu a starou verzi web2c.
   - cslatex.tar obsahuje c/s podporu LaTeXu 2e z prosince 96 (tj.
     nejcerstvejsi). Posledni uprava je od pana Snajdra.
   - RPM baliky c/s podpory pro teTeX a RedHat Linux, baleny podle
     pana Choury.

2. Platforma DOS, OS2, MS Win -- emTeX
   - Zahrnuty nove verze ZIPu z emTeXu (z brezna 1997). Mattes nepatrne
     posunul nektera pismenka svych verzi smerem k pismenu Z a dale
     prohazel umisteni ZIPu na disketach (s tim jsem mel nejvice prace --
     Mattes stehuje ty ZIPy po disketach velmi casto jak kocka kotata).
   - Novy LaTeX 2e z prosince 96, ktery je zahrnut v emTeXu, zrejme vyuziva
     misto DC fontu EC fonty. Soudim tak podle toho, ze fontdc.zip vubec
     neni v emTeXu pritomen. Misto toho je pritomen fontec.zip. Prakticky
     jsem to nezkousel. Faktem zustava, ze ti, co dosud pouzivali CS fonty,
     nejsou touto zmenou nijak postizeni. Ostatni uzivatele budou muset pro
     zpracovani starych dvi souboru udrzovat ve svych instalacich krome EC
     fontu i DC fonty, nebo substitucni tabulky.
   - cslatex.zip obsahuje zcela stejnou c/s podporu k LaTeXu 2e, jako
     cslatex.tar (tj. podporu podle pana Snajdra). Je to historicky prvni
     okamzik, kdy se podarilo sjednotit c/s podpory LaTeXu ve verzich i
     platformach.
   - Drobne upravy pomocnych programu v mnu.zip podle pana H. Ginzela
   - Prebalen minitex*.zip podle noveho emTeXu

Vse je k mani, jako obvykle, na ftp://math.feld.cvut.cz/pub/cstex.

Technicke poznamky:
- Pres tento vikend jsme meli nejdelsi vypadek v historii provozu nasi
  site, protoze CVUT prechazi na technologii ATM (ktera se zatim
  v konfiguraci skolni site nejevi prilis spolehliva). Zavada tedy neni
  primo na nasi katedre a na nasich serverech.
- Oficialni zrcadlo CSTeXu udrzovane CSTUGem (ftp.muni.cz alias
  ftp.cstug.cz) uz dva mesice nepracuje. Posledni odzrcadleni bylo
  provedeno 21. ledna 1997.

At vam CSTeX slouzi

Petr Olsak