parcialna derivac

Miroslav Dont dont at math.feld.cvut.cz
Tue Jun 10 14:22:49 CEST 1997

On Tue, 10 Jun 1997, Rudo Blasko wrote:

> Este sa raz vratim k tym parcialnym derivaciam.
> Pozrel som sa asi do piatich slovenskych alebo ceskych
> knih a vsade boli parcialne derivacie centrovane.
> Ale asi najjednoduchsie riesenie sa mi tiez javi riesenie pomocou
> \hfill
>
> \newcommand\partialfrac[2]{\dfrac{\partial #1\hfill}{\partial #2\hfill}}
>
> t.j.  $\partialfrac{f(x,y)}{x}$
>

>                                    R.Blasko

Technicky je to spravne reseni (jedno ze spravnych reseni). Jako matematik
vsak musim rici, ze je to uplne spatne. Daleko vhodnejsi (vzhledem k vyznamu)
je napsat

\frac{\partial f}{\partial x}(x,y)

V pripade potreby vyjadreni parcialni derivace delsiho vyrazu je asi
nejlepsi napsat neco jako

\frac{\partial}{\partial x}(vyraz)

Myslim (pouze muj nazor), ze to vypada lepe nez

\frac{\partial\phantom{x}}{\partial x}(vyraz)

Kazdopadne se to tak vetsinou pouziva.

Zdravi M. Dont