texinput a !!

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Tue Jul 22 13:33:18 CEST 1997

On Tue, 22 Jul 1997, Tomas Hala wrote:

> Nevim, jestli jsem presne pochopil diskutovany problem,
> ale napadalo me nasledujici:
>
> MS-DOS ma tuto strukturu nazvu adresarovych polozek:
> jmeno[.[rozsireni]]
> kde jmeno je tvoreno 1-8 povolenymi znaky,
>     rozsireni 1-3 povolene znaky (nepovinne).
> Mezi povolene znaky patri i vykricnik.
>
> Zapisi-li napr. ABC!!, potom MS-DOS vyhledava objekt s nazvem ABC!!.
> Pokud tento neexistuje, DOS zhavaruje na nejakou chybu a proces, ktery
> volal DOSovskou sluzbu umre take.
>
> Zapisi-li vsak TEXINPUT!!, pak MS-DOS vyhledava objekt s nazvem TEXINPUT,
> [...]
Je to trochu jinak. MS-DOS stejne jako OS/2 povoluje ! v nazvech souboru i
adresaru. Zadna podpora pro rekurzivni prohledavani podadresaru v systemu
neni. E. Mattes udelal takovou podporu pro emTeX. Jak programy tex*.exe,
tak vsechny dvi*.exe prelozene E. Mattesem pro OS/2 a DOS interpretuji
jeden nebo dva vykricniky na konci jmena adresare a nejaka knihovni funkce
zaridi, ze se prohledava jedna nebo vsechny urovne podadresaru (podle
pocut vykricniku). V jinych programech takova funkce obecne neni, protoze
system nic takoveho nepodporuje. Samozrejme je mozne, ze se jiny
programator mohl emTeXem inspirovat a ve svem vytvoru udelat totez. Pak by
se to melo objevit v dokumentaci prislusneho programu.

                              Zdenek Wagner______/

E-mail                        mailto:wagner at mbox.cesnet.cz

WWW Home Page                 http://www.icpf.cas.cz/wagner/