definice prikazu

Michal Kubecek kubecek at karlin.mff.cuni.cz
Tue Jan 7 18:06:27 CET 1997

>   Potreboval bych vedet, jestli jde nadefinovat prikaz nezacinajici \,
> t.j. aby mi to treba konstrukci A!32 prevedlo na $A^32$. Jde to nejak?

1.  nastavi-li se znak jako aktivni, chova se jako makro; takze napr.

    \catcode`\!=\active
    \def!#1{{\bf #1}}

    zpusobi, ze se znak (nebo skupina) za vykricnikem se vysazi tucne.

2.  nastavi-li se catcode znaku na nulu, chova se jako backslash; takze
    po

    \catcode`\!=0

    muzete pouzivat vykricnik misto backslashe (funguje to i naopak,
    date-li '\' catcode 12, bude to obycejny znak, date-li mu 11, muzete
    ho dokonce pouzit i v nazvu makra). Doporucuji pouzivat jen vyjmecne,
    text se tim dost zneprehledni. Myslim, ze tuto fintu dost mohutne
    vyuziva texinfo.

3.  To, aby se '!' choval stejne jako '^' se nejjednodusseji zpusobi

    \catcode`\!=7

    (viz. TeXbook, zacatek kapitoly 7).

                                                        Michal Kubecek