Makro pro URL?

dvorakj at apollo.karlov.mff.cuni.cz dvorakj at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Mon Jan 27 20:08:43 CET 1997

Dobry den TeXiste,

nevite nekdo o makru (nebo prostredi) pro sazbu URL?

Zatim to resim rucnim prepisem, ale pro budoucnost to neni reseni:
moje BibTeXova databaze se URL uz jen hemzi.
Zde je seznam poznatku, ktere jsem zatim ucinil.

1. Podtrzitko je treba zadat spravnym zpusobem, t.j. \_ .

2. Vlnka se musi prepsat jako $\sim$; \~ tady nefunguje, vytvari akcent.

3. Dve lomitka za sebou je vhodne stahnout k sobe, \kern-0.5ex .

4. Radkove zlomy by bylo nejlepsi povolit v lomitcich, ale ne v dvojitem.
   Lomitko by se melo zdvojit, jedno zustane na konci prvniho radku a druhe
   prejde na zacatek druheho radku.

5. URL je rozumne sazet v \rm, pro zdurazneni v \sf; \tt je vsak prilis siroky.
   V \rm je vsak nevyrazny spojovnik (-), ten by se mel prodlouzit (--)
   nebo pouzivat minus (${-}$).

Pokud tomu dobre rozumim, slo by o dosti rozsahle zmeny \catcode a definice
prislusnych ridicich znaku.  Nez se do toho ale ponorim, rad bych vedel,
zda neco takoveho uz neexistuje; take by mne zajimaly vase pripadne komentare.

S pozdravem

Jan Dvorak   ( http://www.karlin.mff.cuni.cz/~dvorakj/ )