METAPOST

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu Feb 27 15:24:54 CET 1997

> [...]
> -malo swap pameti.
> Posledni dve hlasky (vyskytujici se nekolikrat za sebou) se
> podarilo odbourat spustenim z DOS okna pod Windows. Vysledek vsak byl
> stejny.
>     Nejpravdepodobnejsi je, ze se:
> nenastavi se promenne, nenajdou se cesty. (Nepomohlo ani nastavit
> je mimi konfiguracni soubor, ale vysledek byl horsi).
>     Je divne, ze nikde neni popis parametru MP. Mattes je v tomto
> ohledu dost peclivy. Ledaze by byly stejne jako v MF. Take je
> podezrele, ze se pouzivaji JINE nazvy envir. promennych nez v EMTEXU

Doplnil jsem si metapost do cstexovskeho menu (mam vlastni modifikaci).
To volam takto:
command /e:2048 /cd:\emtex\mnu\!emtex.bat,
kde !emtex.bat je muj soubor na spousteni menu. Hodnota 2048 mi vzdy
bohate stacila.

Krome standardnich stavovych promennych z EMTEXu mam nastaveno:

set mnuad=%emtexdir%\mnu
set csedad=%emtexdir%\csed
set texexe=tex386
set mfinputs=.\;%emtexdir%\mfinput!!
set mpinputs=.\;%emtexdir%\mpinputs!!
set mplib=%emtexdir%\mplib!!
set mptex=%texexe% -mt35000 &csplain
set mpeditor=call %mnuad%\!mpchyba.bat %%s %%d %%l
set mpxcommand=makempx.bat

V adresari mnu mam nektere pomocne soubory, v adresari csed editor CSED.

Obsah souboru !mpchyba.bat, ktery slouzi na vyvolani editoru volbou e
pri chybe pri prekladu metapostu, je:

@echo off
%csedad%\csed %%1/%%2 %%3

Metapost volam
mp vstup
a vse mi bez problemu funguje. Pritom nastaveni set mpxcommand neni nutne,
pouzije se vnitrni nastaveni z mp.exe. Vlastnim nastavenim napr. muzete
docilit, ze vidite i hlasky z prekladu texem, nemazou se log soubory a pod.
Staci naeditovat vzorovy makempx.bat, ktery je soucasti instalace.
Pomocne programy vcetne texu se spousti automaticky, musi by ovsem v adresari
udanem v MPLIB (dvitomp, mptotex a newer) resp. v PATH (zrejme tex, pokud
to neosetrite jinak (pomoci MPTEX nebo editaci makempx.bat). A samozrejme
je nutne, aby byl funkcni tex (nastaveni jeho stavovych promennych atd.),
pokud chcete obrazky v metapostu popisovat pomoci btex - etex okoli.

Vysledne PS soubory prohlizim ghostscriptem (resp. balikem psview). Pokud
je v nich ale text, je nutne je napred natahnout do dvi souboru
(napr. pomoci stylu epsf nebo (pro LaTeX2e) graphics) a pomoci dvips
udelat PS soubor.
   Zdravi
                   Jaromir Kuben