Stare nemecke pismo - jeste jednou

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Thu Feb 27 12:59:58 CET 1997

Petr Sojka pise:
>"Petr Kacenka wrote:"
>: Dobry den,
>:     uz se mi podarilo toto pismo najit a zaroven jsem pochopil, kde
>: hledat dalsi fonty, ale ...
>:     Kterou promennou v yswab.mf musim zmenit, aby se mi vse kreslilo
>: sice po stejnych krivkach, ale mene tluste.
>Jestli mate na mysli duktus, pak zkuste experimentovat
>s hodnotou u# (treba snizit na 18/36):
>
>font_identifier:="yswab"; font_size 10pt#;
>u#:=20/36pt#;    % unit width

Takovato jednoducha uprava smeruje jen k vyrobe jakehosi
"kondenzovaneho" pisma, nikoli ke zmene duktu. Jelikoz se upravou
sirkove jednotky zmeni nejen sirka svislych tahu, ale i sirka celeho
znaku (tedy i bilych mist), zustane pomer vybarvene a nevybarvene
plochy nezmenen. Je to linearni transformace, tedy zabarveni v plose
musi zustat stejne!

K dosazeni pozadovaneho efektu (odtucneni) bude nutne pohrat si
s vice parametry. Doporucuji srovnat napriklad parametry fontu
cmr10 a cmbx10, ktere se navzajem skutecne lisi co do duktu.

Antonin Strejc

J  Ing. Antonin Strejc    (strejc at vc.cvut.cz)   Phone: +42-2-24352938
L  Czech Technical University in Prague              Computing Centre
L  Czech Republic                            Zikova 4, 166 35 Praha 6