METAPOST

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu Feb 27 10:49:19 CET 1997

> Dobry den,
> prosim o radu ohledne METAPOSTu (pod DOSem).
>
> 1) Nikde jsem nenasel s jakymi parametry je potreba (mozne) spustit
>    METAPOST.

Nespousti se se zadnymi parametry. Pouze kdyz byste chtel prekladat
Metafontove zdroje, jsou zde jakesi parametry - viz mpman.ps, str. 79.
Je take mozne pri chybe prekladu volbou e skocit do editoru na dany
radek a otevrit log soubor. Ktere parametry je mozne predat editoru a
jak se to dela (je to trochu jine nez v EMTEXu u tex.exe a mf.exe)
a ktere stavove promenne je treba nastavit, je popsano v readme
(jedna se o implementaci METAPOSTu od Pieta van Oostruma).

> 2) Programy mptotex a dvitomp se pusti automaticky po MATAPOSTu nebo
>    se musi spustit samostatne?

Tyto programy jsou potreba, jen kdyz vyrabite v obrazku nejaky popis pomoci
btex - etex okoli. Pak se (a take tex.exe) spousteji automaticky behem
Metapostu.
Zmena chovani je mozna pomoci souboru makempx.bat. Ten, ktery je dodany
s instalaci, odpovida implicitnimu vnitrnimu nastaveni. Je mozne ho
editovat (napr. kdyz chcete, aby se pouzil format pro LaTeX a ne plain,
nemazaly se log soubory, pouzil se tex386.exe a pod.).
Viz take soubor tex.mp, ktery umoznuje jeste jine chovani.

> 3) Neexistuje nejaky balik pro generovani obrazku v metapostu (neco
>    jako mfpic pro METAFONT)? Nejlepe aby to umelo generovat pro oba
>    programy.

Pokud vim, tak na obrazky ne. Pouze je balik pro kresleni Feynmanovych
diagramu, ktery je pro LaTeX2e, jmenuje se feynmf, a generuje kod pro
metafont i metapost. Pred casem ale probihala diskuse, nakolik je mozne
prekladat vystup z mfpic pomoci metapostu a jake zmeny je nutne udelat
v graphbase.mf.

Zdravi
                   Jaromir Kuben