twocolumn: zarovnani posledni stranky

Rylek Tomas RYLEK at cslab.felk.cvut.cz
Wed Feb 19 11:16:31 CET 1997

    Vazeny pane kolego!

> mam dvousloupcove sazeny dokument v LaTeXu 2e a potreboval bych,
> aby na posledni strance takto vysazeneho clanku byly oba sloupce
> stejne dlouhe. Jde to nejak jednoduse udelat?

Nakolik jsem informovan, standardni makra LaTeXu pro twocolumn jsou
dost hloupa; rika se, ze pokud chcete delat opravdu sikovne
vicesloupcovou sazbu, mate pouzit styl multicol.sty. Je k mani napr.
na ftp.muni.cz nebo na jinem mirroru TeX-archivu, pripadne mohu
poslat. Ovladani ma podobne jako \minipage, takze by to snad nemel
byt problem. Pokud me pamet neklame, sam jsem ho pred casem zkousel;
bez problemu by mel umet kombinovani dvou a jednoho sloupce na jedne
strane, srovnavani vysek sloupcu a podobne radosti. Pokud by pro vas
byl problem nekde to hledat, mohu vam zaslat vlastni kopii, kterou
jsem si pred casem stahnul.

                                                S pozdravem

                                                        Tomas Rylek