oznameni: nabizim knihu TeXbook naruby

Antonin Strejc STREJC at vc.cvut.cz
Mon Feb 10 14:18:25 CET 1997

M. Dont pise:

>Dost dobre nerozumim Vasi reakci. Jedine co vidim je to, ze P. Olsak
>dostal vynadano za to, ze umistil svoji knihu na siti k volnemu sireni.
>Nevsiml jsem si, ze by kohokoli nutil, aby si ji vytiskl ci vazal.
>Analogie se zasilatelskou sluzbou je zcela mimo - o postovnem nebyla
>rec.

Dobra, vysvetlim to tedy primo. Neni to tak davno, co P. Olsak
shanel korektory a nyni jiz rezignuje na snahu najit vydavatele.
Vyplyva to asi z jeho povahy, ze se necha tak brzo otravit.  Znam
projekty, ktere se tahnou mnohem dele (roky) a jejich autori
neumdlevaji ve svem usili prosadit dobrou vec. Nejsem presvedcen,
ze Petr Olsak vycerpal opravdu vsechny moznosti, aby nasel
vydavatele, ci nejaky zpusob financniho zajisteni. Minimalne na
tomto foru jsem necetl jediny prispevek typu: "Hledam naklaatele,
pomozte". Kdyby se tak bylo stalo, mohl bych byval nabidnout i ja svou
pomoc. Az nyni, po me reakci, se ozval i pan Hala a jiste i mnozi
dalsi by mozna mohli pomoci drive.

Opravdu si myslim, ze napsat takovou knihu a pak ji knizne nevydat
neni dobre... Pokud si nepisu knihu jen pro sebe, ale pro ostatni
ctenare, pak bych mel predevsim bojovat za to, aby si ji ctenar
(i student) mohl poridit za prijatelnou cenu.

Pokud jste muj prispevek pochopili jako utok, pak jsem se asi spatne
vyjadril. Jen me velmi mrzi, ba stve, ze takovy dobry projekt nebyl
dotazen do konce a ze se autor tak brzy vzdava.

S pozdravem
Antonin Strejc

J  Ing. Antonin Strejc    (strejc at vc.cvut.cz)   Phone: +42-2-24352938
L  Czech Technical University in Prague              Computing Centre
L  Czech Republic                            Zikova 4, 166 35 Praha 6