Jak tisknout cstugfaq.ps?

Petr Prikryl prikryl at dcse.fee.vutbr.cz
Wed Dec 3 20:41:49 CET 1997

Petr Sojka (sojka at daeron.fi.muni.cz) wrote:
> [...]
>: naformatovany na A5. Normalne tisknu dokumenty A4 do podoby knizecky A5
>: pomoci utilit psnup a psselect. Jakym zpusobem se da dosahnout toho,
>: abych zminene stranky z FAQ otocil o devadesat stupnu a naskladal tak,
>: aby po dvojim pruchodu papiru tiskarnou (tisk z obou stran) vznikla
>: brozurka formatu A5?

>Z man psnup:
>         The scale chosen by psnup can be overridden with the -s
>         option. This is useful to merge pages which are already
>         reduced.
>Takze "stary postup" s mirnou modifikaci by mel fungovat.

Diky moc. Za -s se jeste musi pridat '1', ale pak to funguje
bezvadne. Pro ty, kteri by si chteli skript vyzkouset uvadim
jeho strucnou verzi (oprostenou od vsech nezbytnosti). Po vypusteni
'-s1' -- parametru psnup -- to konvertuje PS A4 na dva soubory,
ktere postupne tisknu na HP LaserJet 4MP. Vysledek prvniho tisku
vezmu tak, jak nahore vypadl (bilou stranou nahore) a vlozim ji
do horniho podavace (takove to, co se odklopi dopredu a vytahne
se podpiraci desticka). Pokud budete chtit vkladat papiry do
spodniho zasobniku, bude se muset zmenit pravdepodobne poradi
stranek u druheho psselect (-r -- chce to vyzkouset).
Ted uz ten skript
#!/bin/sh
filename=`echo "$1" | sed -e "s/.*\///g"`
psbook -q $1 | psnup -s1 -2 >~/tmp/book.tmp.ps
psselect -o ~/tmp/book.tmp.ps >~/tmp/p1.$filename
psselect -e -r ~/tmp/book.tmp.ps >~/tmp/p2.$filename
rm ~/tmp/book.tmp.ps

S uvedenym parametrem -s1 na tretim radku to tela totez, ale
s PS dokumentem naformatovanym v originale na A5.

>Jeste jednodussi (byt mirne jiz neaktualni)
>by mohlo byt sahnout po 3/96 (kol. clenove CSTUG
>dostali po 5ks, muze se tedy nalezat v knihovnach).

Hmm, ukazalo se, ze se mi to vali ve skrince cca pul metru
od monitoru.

>S pozdravem
>Petr Sojka, Petr.Sojka at cstug.cz

Dekuji za maximalne efektivni odpoved.

Petr

--
Petr Prikryl (prikryl at dcse.fee.vutbr.cz)   http://www.fee.vutbr.cz/~prikryl/
TU of Brno, Dept. of Computer Sci. & Engineering;    tel. +420-(0)5-7275 218