Problemy s ceskymi distribucemi TeXu (long) + CSTUG ideas

Kamil Toman toman at artax.karlin.mff.cuni.cz
Tue Dec 2 18:17:32 CET 1997

> Pokud se ma clovek zapojit do "bezicich projektu", pak je nutne, aby o
> TeXu jiz leccos vedel. Pro nove zajemce je dulezitejsi, kdyz dostanou
> funkcni snadno instalovatelnou distribuci. Tezko bude zacatecnik neco
> platny pri vyvoji naslednika TeXu... To je nepochybne ukol pro CSTUG, aby
> pokud mozno ve spolupraci s distributory linuxu i jinych UNIXu udelal user
> friendly distribuci CSTeXu.

tim myslite, ze kdo neni v CSTUGu je neschopny zacatecnik, ktery TeX nevidel
ani z rychliku a chce hlavne hodne menatek, a tudiz nemuze pomoci ?

> To je spis otazka na Petra Olsaka, zda je snadne (a zda na to ma cas), aby
> cast TST tykajici se teto problematiky dal na WWW -- a take, jestli to
> podle smlouvy s nakladatelem *smi* udelat.

myslite ze vydavatel ma _vyhradni pravo_ k otiskovani prehledu, jake programy a makra jsou v TeXu k dispozici ?

> Mate-li spravne nainstalovan WWW browser a Acrobat Reader, muzete PDF
> prohlizet rovnou. Pokud autor PDF provedl optimalizaci a je-li instalovan
> byte server, budete tahat pouze ty stranky, ktere Vas zajimaji. V pripade
> potreby si to muzete odnest domu a prohlizet v klidu. Pokud si odnesete
> linkovane HTML soubory, pak pravdepodobne budete muset doma udelat nejake
> editacni zasahy, nezapomenout na obrazky, apod. Proto mam radeji dokumenty
> v PDF.

myslim, ze tohle je vec vkusu...bohuzel vetsinou neni na mne, jake programy
jsou na danem serveru v poradku naistalovany ...(napr. pod linuxem ve skole
nemame primou ctecku pro pdf)...

> Pokud vim, bezi LaTeX3 projekt (informace je skoro jiste na WWW) a ma
> diskusni list, kam lze posilat pripominky.
>
> Dalsi projekt je NTS, coz je vyvoj naslednika TeXu. Informace jsou tez na
> WWW.
>
> O jinych vetsich projektech nevim.
>
> Pokud by nekdo mel zajem, mohu zjistit kontaktni adresy na prislusne tymy
> prip. URL s dalsimi informacemi.

to jsem prave mel na mysli ...dat takovy aspon maly prehled na WWW (aspon ty
URL ;-)

--
	   		     Have a nice day (and night)...

						Kamil Toman