jak napsat \char do souboru?

Michal Kubecek kubecek at karlin.mff.cuni.cz
Tue Dec 30 23:41:57 CET 1997

Subject neni moc vystizny, jde mi o tohle: mam makro \curchap@,
ktere podle okolnosti obsahuje jednu z nasledujicich moznosti:

  4
  \uppercase{iv}
  \char"44

V prvnich dvou pripadech to projde pres \write bez problemu,
ale ve tretim ne, protoze \char"44 se uz neexpanduje, takze
do souboru se zapise '\curchap@', coz pochopitelne nechci.
Jediny zpusob, jak dostat do souboru to, co chci, je pomoci
'\meaning\curchap@', ale to zase nedela to, co chci, v prvnich
dvou pripadech.

Pokud mi nikdo neporadi s vyse uvedenym, stacilo by mi, pokud
nekdo umi do '\curchap@' ulozit $n$-te pismeno abecedy, kde
$n$ je obsah \chapno. Umim to pomoci \chardef\curchap@=\chapno
- jenze to vede k vyse uvedenemu problemu. Chtelo by to nejaky
ekvivalent '\def\curchap@{D}'. Samozrejme ze to jde pres
\ifcase, ale to se mi moc nechce.

                                  Dekuji predem,
                                                Michal Kubecek