makra

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Mon Dec 1 18:46:07 CET 1997

Dobry den,

casto by bolo vhodne, aby sa italic correction automaticky umiestnila na koniec
kazdeho sikmeho textu, alebo bolo mozne bez vacsich zmien pouzit jazyk rtf
priamo v Texu. Tu totiz operatory vacsinou neposobia na argumenty ale vo
vnutri nejakeho prostredia, ako v Texu napr. \it.

Chcel by som napr. zadefinovat makro \x tak, aby vysledkom

{ab \x cd} bolo {ab cdX}, prip. {ab }cdX

Najjednoduchsie riesenie

\def\y#1{#1X}
\def\x{\egroup\y\bgroup}

zial nefunguje.

Vsetko sa da vyriesit na urovni editora: vymen \x  na  }\y{
prilis elegantne to vsak nie je.

 Nahrada { pomocou \bgroup mi zlyhala uz castejsie napr. pri tabulkach, ked
som sa snazil definovat nieco ako \btable a \etable.

Co vlastne presne robi prikaz \let ?

Za odpoved dakuje

 Anton Surda