Kniha o typografii?

Jiri Vesely jvesely at karlin.mff.cuni.cz
Mon Aug 11 15:09:10 CEST 1997

> Dobry den!
>
> Tento dotaz je trochu out-of-topic, ale neznate nejakou
> skutecne dobrou knihu o typografii? Nejlepe ucebnici pro
> nedouky, kteri uz neco vi, ale potrebovali by nejake
> systematictejsi vzdelani. Bohuzel nevim presne, co vlastne
> chci. :-(
>
> S diky
> 	Michal Kvasnicka
>
> P.S. Odpoved mi, prosim, poslete primo na `qasar at econ.muni.cz',
> protoze ted nemam rozumny pristup do konference ani k newsum
> a pisu z ciziho uctu.

  Posilam odpoved jak do konference, tak primo na danou
  adresu.

  Vladimir Beran napsal Typograficky manual. Ucebnice
                 pocitacove typografie. Stalo to cca 540 Kc
                 a vydal to Macron s.r.o.

  Jiz dosla odpoved do konference by se mohla tykat
  Dyrinkovy knizky (nevim, zda si pamatuji spelling autora),
  chci jen pripomenout, ze neco hodlal psat Petr Olsak a ohlasil
  to na valnem shromazdeni. O knihu byl VELKY zajem, ale Petr
  ji "ma v poradi" a rozhodl se psat drive jinou knizku,
  kterou ucastnici konference znaji pod zkratkou TBN.

  Mozna, ze nadejnejsi je kniha, o niz by vedel vice
  kol. Rybicka (sam se na ni podilel, ale v jine oblasti)
  a ja doufam, ze je to jina kniha, nez zmineny Beran.

  Jinak se najdou veci ve starsich knizkach a utrzky
  v casopisech (ja jsem cosi malo psal pro Zpravodaj CS TUGu,
  neco vyslo v nekterych -- spise pocitacovych -- magazinech).
  Posledni knizka, ktera vysla pred nekolika lety, je patrne
  rozebrana (mohu doma zjistit presne bibliograficke udaje).

  Zdravi
  Jiri Vesely