pouziti jineho fontu v matematickem prostredi

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Aug 11 13:40:58 CEST 1997

On Mon, 11 Aug 1997, Jaromir Kuben wrote:

> Urcite by pomohlo \mbox{\jmeno_fontu ...}, ale to je nouzove reseni.

Ano, \mbox totiz prepne do textoveho rezimu. Jde-li o jeden znak, ktery
nebude v indexech ani ve zlomcich, takze staci jedna pevna velikost, delal
bych to timto zpusobem (ale definoval bych si na to nejake makro, abych se
neupsal).

Nepomohlo, protoze \font a \newfont jsou totez. Rozdil je pouze v tom, ze
do \newfont se definuje font "LaTeXovskym" zpusobem se zavorkami, ale
expanduje se to na \font.

> To urcite ne. Mel byste pouzit prikazy, ktere slouzi k definovani novych
> matematickych fontu - viz dokumentace fntguide.dvi k instalaci latex2e.
> Font je treba nejprve zpristupnit pomoci \DeclareFontFamily, \DeclareFontShape.
> Pak je nejlepsi vytvorit jeste tzv. fd soubor a vse Vam bude fungovat i
> v indexech, \small atd. Nejlepsi je asi podivat se na nejaky hotovy fd soubor.
> Vse najdete ve zminene dokumentaci.

Ani tohle nestaci. Tim totiz zavadite novy font pro text (viz LaTeXova
kucharka ve Zpravodajich 2/96 a 4/96, kniha LaTeX Companion, vyse zminena
dokumentace, apod.). Pro zavedeni fontu do matematiky je toho treba vice.
To je pak popsano napr. v LaTeX Companion. Delal jsem to jen jednou,
presne si to nepamatuji, ale podle popisu ve zminene knize se mi to
povedlo.

Pozn. pro LaTeX 2.09 to neumim, protoze jsem nenasel odpovidajici popis --
a ted uz to ani umet nechci.

> Zdravi
>        Jaromir Kuben

                              Zdenek Wagner______/