Tex2Pdf

Michal Choura XCHOURA at cs.felk.cvut.cz
Mon Apr 21 14:52:33 CEST 1997

On Fri, 18 Apr 1997, Petr Sturc wrote:

>  Snazim se nainstalova tex2pdf, ale namam uspech.
>  Stahnul jsem binarku pro Linux nastavile
>  TEXMFCNF na adresar kde mam texmf.cnf od TeXu.
>
>  A kdyz to spustim
>      ./pdftex blabla.tex
>
>  Vyhodimi to hlasku ze nemuze najit pdftex.fmt.
>
> 				Petr Sturc

pdftex.fmt je format, ktery musi TeX pri startu nacist -- je to
vzdy soubor, jmenujici se stejne jako binarka s priponou .fmt.
Ten pochopitelne musite vygenerovat, viz dale.

Zakladni problem je ten, ze binarka pdftexu je kompilovana ze zdrojovych
kodu web2c v. 7.0, zatimco ve Vy pouzivate teTeX, ktery je kompilovan z
web2c v. 6.1. Proto pouzivani teto binarky s teTeXem je problematicke, ale
jde to. Musite ovsem vzit texmf.cnf z distribuce pdftexu, v nem upravit
cesty k TeXu tak, aby odpovidaly Vasi instalaci, a umistit ho nekam, kde
nebude vadit puvodnimu TeXu (tj. ne misto puvodniho
/usr/lib/texmf/texmf.cnf). Systemovou promennou TEXMFCNF pak nastavte na
tento novy texmf.cnf (Pochopitelne, pokud budete chtit pouzivat puvodni
TeX, musite tuto promennou zrusit.)

Potom musite vygenerovat format, a to takto

$ pdftex -i csplain.ini
$ mv csplain.ini.fmt pdftex.fmt

(pro vygenerovani formatu pro pdftex, odpovidajiciho csplainu)
a vysledek -- pdftex.fmt -- ulozte do /usr/lib/texmf/texmf/web2c -- opet
zalezi na nastaveni v novem texmf.cnf.
Potom by mel byt pdftex spokojeny.

						Michal Choura

PS: tex2pdf je starsi verse pdftexu, jedna se o dosti rozdilne programy.

|Michal Choura,	student	of 	         e-mail: xchoura at cs.felk.cvut.cz       |
|Czech Technical University in Prague,   www: http://cs.felk.cvut.cz/~xchoura/ |
|the Faculty of Electrical Engineering.                                        |