Problemy s gnuplotem a LaTeXem

Petr Mikulik mikulik at physics.muni.cz
Mon Apr 14 16:13:44 CEST 1997

>Kdyz uz byla vznesena otazka na program GNUPLOT, chtel bych se zeptat
>obecneji, i kdyz trochu off-topic.
>
>Kreslim grafy v Originu a nevyhovuje mi nekolik veci, pro ktere chci
>kreslit grafy (prakticky pouze z tabulky hodnot) pomoci neceho
>jineho. Chtel jsem zkusit Gnuplot, ale na CTANu je toho kolem
>GNUPLOTu tolik, ze nevim co driv. Nez se do toho pustim, rad bych se
>nekoho zeptal, jestli GNUPLOT umi co potrebuji, tj.:

>* popis pomoci CM (CS) fontu, coz asi umi, vzhledem k vystupu pro
>  prostredi picture.

CM fonty muzete pouzit pri vystupu do latexu, emtexu, figu, pstexu, mf,
eepicu...

>* kreslit do jednoho grafu vice krivek a pritom mit vice (dve) osy y

ano

>* do hotoveho grafu nejakym jednoduchym zpusobem dokreslovat -
>  napr. koty a vkladat text (matemtiku) do libovolneho mista

bud primo prikazy gnuplotu, anebo potom ve vystupnim souboru, napr. pri
vystup do figu (Xfigem) anebo postscriptu (PageDraw)

>* moznost pracovat s ruzne tlustymi carami

ano

>* vykreslovat grafy i s uvedenymi body nebo bez nich (napr. v pripade
>  pripravenych dat pro prolozeni krivky)

do grafu si muzete psat text jaky chcete (labels)

Pozn: Nepouzivejte gnuplot 3.5, ktery je na CTANu a na vetsine unixovych
serveru, ale stahnete si
nejnovejsi verzi z ftp://cmpc1.phys.soton.ac.uk.

***  Petr Mikulik, mikulik at physics.muni.cz
***    Katedra fyziky pevne faze, a
***    Laborator tenkych vrstev a nanostruktur
***    Masarykova univerzita, Brno
***  http://www.sci.muni.cz/~mikulik/  (rtg. fyzika,freeware,OS/2,TeX,C++)