emTeX, MikTeX a jine

Jiri Osoba osoba at vyvoj.jablotron.cz
Wed Apr 30 09:52:24 CEST 1997

Zdravim TeXovskou komunitu.

Zacal se mi vyskytovat jeden problem: dlouha jmena souboru pod
MSWindows95.

Az do teto doby jsem s uspechem pouzival emTeXovsky tex386.exe s
extenderem rsx nebo rsxwin, avsak tato konfigurace neumoznuje pouziti
dlouhych jmen souboru ve Win95.

Otazka 1: Nevite nekdo, jak donutit tex386.exe aby akceptoval dlouha
jmena souboru ve Win95 (predpokladam, ze vnitrni mechanismus mu
funguje, protoze pod OS/2 to umi).

Z vyse uvedeneho duvodu jsem se poohlednul po jinem TeXu a zkusil
MikTeX, coz je implementace TeXu a spol. pro Win32 systemy (Win95 a
WinNT) s podporou dlouhych jmen. Objevil se vsak jeden problem:
kodovani. Mel bych proto

Otazku 2: Jake existuji moznosti zmeny kodovani vstupniho souboru
(protoze Win pouzivaji stranku 1250, zatimco fonty jsou bud v
ISO8859-2 (CSfonty), nebo v Corku (EC). Tento problem bych potreboval
resit na urovni plainu, tedy nikoliv jako jakesi \Fontencodind...,
pripadne na urovni systemu. (ale ne neustalym volanim cstocs pred
TeXaci).

Otazka 3: Protoze jsem kdesi (nejspise v nektere Olsakove knize)
cetl, ze existuje patch tusim p. Skarvady pro UNIXovy web2c (ze
ktereho tusim MikTeX vychazi) pro snadnou zmenu V/V kodovani. Je
mozno tento patch poslat autorovi MikTeXu pro inspiraci?

Dekuji.

Jiri Osoba.
Ing. Jiri Osoba, Jablotron Ltd., Janackova 6, CZ  466 06 Jablonec n.N
Phone/Fax: +420-428-23862             mailto:osoba at vyvoj.jablotron.cz