Odkud pochazi makro \em ?

Petr Prikryl prikryl at dcse.fee.vutbr.cz
Wed Apr 23 17:42:31 CEST 1997

Ahoj vsichni,

V LaTeX2e lze pouzivat makro \em. Donedavna jsem byl presvedceny, ze je tam
implementovano jen z duvodu kompatibility s LaTeX 2.09. Ted uz si tim nejsem
tak jisty. Moje otazka je jednoducha: kde bylo/je definovano makro \em?
Je to primitivni ridici sekvence, nebo je definovano na urovni plainTeX,
nebo vzniklo az v LaTeX 2.09? Jake je jeho postaveni v LaTeX2e?

Makro \emph{} je sice velmi casto pouzitelne, ale nemohu je pouzit pro
zvyrazneni vice odstavcu textu. Jak se ma vlastne spravne zvyraznit vice
odstavcu textu (treba pri citaci), pokud je chci zvyraznit kurzivou?
Mam pouzit \em nebo \itshape. V jake pozici je \em vzhledem k NFSS?

Odkaz na literaturu vitam.

Mejte se fajn,

Petr

P.S. Typograficti puriste necht mi odpusti otaznik v titulku oddeleny mezerou.

--
Petr Prikryl (prikryl at dcse.fee.vutbr.cz)   http://www.fee.vutbr.cz/~prikryl/
TU of Brno, Dept. of Computer Sci. & Engineering;    tel. +420-(0)5-7275 218